onsdag, mars 23, 2011

Lite svar på frågor

Snälla snälla! det kanske är personligt men kan du berätta hur ditt schema ser ut ( i alla fall hur många lektioner du har ) Ha det så bra i U.S.A.♥
Av Anonym på MIN FÖRSTA DAG I HIGH SCHOOL!!
Ja absolut! Alltså det är jättestor skillnad på skolan mellan Sverige o USA. Svårt att förklara, men alla börjar kl 8:00 med 1 hour classen. För mig är det English 11 (det är vanligt att man måste ta en engelska klass). 51 minuter senare ringer klockan igen, hour 1 är över. Då går alla ut från klassrummen o det blir trafikstockning, o man pratar om vägar man kan ta för det är mindre trafik? Herregud på den visst. Ibland känns det som om vi är kossor sa någon. Fyra minuter efter klockan ringt ut ringer den in, hour 2 börjar. Då har jag Human Relations som sen pågår i exakt 51 minuter igen, sen har vi "rast" på fyra minuter innan hour 3 börjar med min Computer Design class. Man hinner knappt gå till skåpet o till klassrummet så de flesta släpar runt på en het fullproppad tung ryggsäck hela dan, inte jag för jag har bara en liten pärm med lite mappar i, allt jag behöver:) Så fortsätter det så hela dan. Det är väldigt exakt allting o jättenoggrant, kommer man en sekund (ja) efter klockan har ringt får man en "tardy" o det är inte bra. Jag fortsätter dagen med: Chef Foods II, (lunch efter det), Psychology, Study Hall (välj det! Man sitter bara o pratar o kan göra lite läxor om man känner för det), Speech.
Så vi har sju ämnen per dag, 7th hour slutar 3:07 så då slutar alla alltså samtidigt. Smidigt då man kan ha massa aktiviteter efter skolan! Jag tror också att de måste ha så noggrant för annars skulle allt bli jättekaos i ett land som detta. Det är helt okej, men efter ett år kommer det bli skönt att gå tillbaka till ett svenskt gymnasium o ha sovmornar o riktiga raster. Hoppas det svarade på din fråga!

Inte för att vara den som är den MEN vad på ditt utseende tycker du är snyggt?! Kan inte tänka mig att du är snyggast av alla i skola n! Av Lena på Grejer


Haha.. Jag menade inte bokstavligt att jag var snyggast i hela USA, men jag anses väldigt mycket snyggare här än i Sverige, där typ alla är snygga.
Här får jag höra minst tre gånger om dagen att jag är så pretty, gorgeous eller beautiful, o folk stirrar varje dag. När jag sen kollar på vänners facebook album från Sverige 
märker man verkligen hur snygga människorna är i Sverige, där är jag en i mängden o här sticker jag ut, förstår du? Jag vet inte om du har varit i USA, men folk är 
i överlag mycket fulare. Kontroversiell grej att säga kanske men whatever. Ha en bra dag gumman!

men gud! vilken ära! fattar du hur coolt det är? alltså, om jag skulle träffa guvernören i cali skulle alla vara helt galna. alltså, wow!!!! Av elin på 99 dagar kvar. .
Jag vet det är en ära haha. Han upplever ju verkligen hur det är de äkta vännerna som är viktiga då alla vill bli vän med en kändis. Min familj o hans är verkligen äkta vänner så jag är bara glad att vara i den här familjen! 

Vad fin du var! Grymma bilder också såg superkul ut! Btw kom du med i fotbollslaget?? Kraam :) Av Ester på SENIOR BALL
Tack! Ja det var ett experience haha. Try outs är hela denna vecka efter skolan så jag får se på nästa vecka.. Jag kommer antagligen spela i Varsity eller Junior Varsity.. :) Kram tillbaks hihi

och jag som aldrig varit i usa, vill ha flottiga amerika-frukostar! :D 
Av kajsa på Back to the future
Ja du, ge det två veckor o det räcker sen.

2 kommentarer:

  1. sv. JAAA vi hade Raphael och Makena!!!! :D

    SvaraRadera
  2. haha vad konstig kommentar en del saker var som folk säger... aja.
    superkul att du svarar sådär :) puss och kram. p.s. när ska vi få till det där superlånga samtalet som vi har planerat i typ två månader? haha

    SvaraRadera