lördag, december 11, 2010

Nu slipper jag familjedatorn :)

NU HAR JAG ÄNTLIGEN FÅTT MIN LADDARE!!!! Så nu blir de uppdatering o svenska bokstäver! För två dar sen bestallde vi en ny laddare fran dell, den första jag fick var från någon weird firma, ushopfast, kop inte grejer dar!  
Tre aktuella grejer nu:
Ett stort fartyg från Argentina befinner sig just nu utanför Antarktis eller nåt o det är värsta stormen o de har förlorat all kontakt med omvärlden o det är jätteläskigt. Kolla in det klippet:
Sen det har med Wikileaks, en sida som lägger ut lankar till dokument.. Nyligen lades det ut en som gick till en väldigt embarrasing grej for usa, nämligen vad guvernörer o senatorer o annat viktigt folk egentligen tycker om andra länder o deras ledare, vääldigt pinsamt alltsa. Mannen bakom Wikileaks kommer fran Australien o i augusti var han i Sverige o våldtog tva kvinnor, sa nu vill både USA o Sverige "ha" honom. Han gömmer sig i Amsterdam nu. Obsiliobs! Detta ar bara vad jag tror o har hört sa det behover inte vara 100 sant ;) Vi pratar om det i min government class hela tiden
Tredje grejen: heter det skypea eller skypa? For mig ar det absolut skypa men det med -ea hade mer resultat pa google. Haha lol.

Nu kommer lite randoms:
Om vi sager att jag har pratat med typ 50 killar har sa ska minst 15 av dem iväg direkt efter high school till the marines, for att bli soldater i krig. Om de signar upp for sex år betalar de allt for dig sen, college, dorm, böcker allt! Plus att du får 9000 kr varje månad.. Inte så konstigt att de vill de o de är jätteexcited.


Alla rapar här hela tiden, jävligt gross men nu har jag börjat vänja med, det är för att de dricker så mycket läsk hela tiden.

Förkortningar som används konstant här:ttyl= talk to you later 
jk= just kidding
idk= i dont know
(rofl= rool on floor laughing )
lol används helt seriöst istället för att skriva haha

IDAG fredag var braaaaaa, en fieldtrip till Chicago för German club på dagen, de bjuder med mig som exchangestudent så det är snällt, vi var i det tyska området i korvaffärer o så, o de hade massa svesnkt godis! Köpte polkagrisar, bilar, dumle, läkerol o mandelpepparkakor. Hemlis? Jag saknar inte sånt ett dugg, det ända jag saknar från Sverige är fisk, vi äter aldrig det här. Sen fick vi fritid så vi stack iväg till Michigan Avenue o Forever 211.. Nice. Sen hem, en quick shower för att sen springa iväg o kolla på PABLO! när han spelade basket. Han är en kille från Teneriffa som bor i vår grannstad o är så himla rolig, jag satt med hans familj. När man spelar en sport här har man "try-oyts" där coacherna bestämmer om du make Varsity=bästa, JV= Juinor Varsity= näst bäst eller freshman teamet. Okej, så Pablo säger att han blev uttagen till varsity o sen lite senare att han valde själv att "gå ner" till JV, för att få mer speltid o för att det inte är så himla competetive. Sen nu sa hans mamma att han inte alls gjorde var, bara jv o det känns så himla europeiskt att skryta o ljuga om sånt hahaha.
JV matchen är över, o direkt efter spelar varsity så fler o fler männsikor kommer in, jag satt med Pablos familj under jv, men de åkte hem så jag går över till student sidan, så himla kul, vi har värsta hejjarramsorna o buar o skriker o alla är helt hesa efter det; american experience på dettt.

På söndag kör jag skypedag !

2 kommentarer:

  1. gud vad bra inlagg! och du skrev lol helt seriost!! haha sa ju att du skulle borja du med! manga har ar ocksa i militaren. Asbra betalt och gratis sjukvard for hela familjen sa varfor inte liksom;
    laskigt med fartyget, har itne hort om det!!

    SvaraRadera
  2. ehhhh vadå våldtog de svenska tjejerna. behöver inte alls vara så, de båda kvinnorna blev ju avundsjuka på varandra och sen skapades antagligen denna historia. men vem vet. kan förstå att hela usa vill att det ska vara sant så som julian säger om dem!

    SvaraRadera