tisdag, oktober 26, 2010

En låång summering

Okej så idag var en så himla bra måndag, inget speciellt men det finns liksom många anledningar att vara glad :) Jag har börjat vara lite mer med några andra tjejer, de är sköna o har stil så det är kul. Sen har jag hittat ett företag som heter BeloUSA som AFS samarbetar med som anordnar resor till olika places bla en till Hawaii o nu kan jag inte släppa det. Känns som det är en sån grej man bara måste göra, eller haha, nämen det är ju en klassiker eller nåt. Så då åker man i en grupp med teens o allt ingår; hotell, frukost, middag surflektioner, Pearl Harbour besök o allt sånt. Det går på 1145 dollar, känns prisvärt? En vecka är det. 
Nästa sommar ska jag kanske åka med min familj på en missiontrip med deras kyrka till ett fattigt ställe o bygga hus. Den anordnas varje år, är en vecka o man åker till en av de fattiga staterna; Tennese, Virginia o så o typ bygger hus, eller liknande då de bor i skjul. Det härliga är att även om det är så fattiga som man aldrig sett förrut så är de så himla glada o alla älskar den resan. Det är väldigt bra o göra då man får massa insikter om livet tydligen haha o det är som ni säkert hört annorlunda med kyrkan här, många av ens kompisar går liksom så dete kuuul.

Efter skolan idag var det Key Club, vi åkte o stuffade goodiebags till en Jingle Bell run som kommer vara snart, världens gulligaste grej hände, okej så vi sitter där, har radion på, Bruno Mars "Just The Way You Are " spelas o en kille som var med ställer sig o lutar sig över radion o vi vara what the o det vissar sig att han ringer sin flickvän o pratar inte utan håller bara mobilen mot högtalarna, ganska länge o sen började han prata, "did you hear that??.......... yeah it's for you". Vi tjejer smälte. En annan grej med den grejen, man kände sig verkligen som en fabriksarbetare, så himla bra o göra sånt för då inser man hur mkt man inte vill ha ett sånt jobb, efter två timmar var vi SÅ himla trötta på det, tänk då o ha liknande åtta timmar fem dagar i veckan..Det var efter min prao på Baresso, cafet ni vet, som jag började satsa i skolan.

Den här veckan är kort, ledigt torsdag o fredag, sköntskönt, imorrn ska jag åka till mallen med min liason efter skolan, måste köpa en ny id foundation, min hy har blivit sämre här pga av all söt o fet mat :( En halloween costume också! På onsdag ska jag äta frukost med en kompis innan skolan på ett american brekfast place o på torsdag ska vi till Chicago! Jag, mamman o min hostsis Molly, är så himla excited :) På fredagen anordnar AFS ett halloween party som jag verkligen inte tänkte gå på, trodde det inte skulle komma några o vara jättesegt men tydligen är det askul, så tror jag går på det. Sen på lördagen är det tydligen ganska många fester så det kommer bli braa. O på söndagen har min spanjor PABLO! ett chill party efter alla galna typ. Så det är full rulle här haha.
Åh, igår bakade jag bullar med några skandinaver, bilder:

En amerikansk tjej, Rebecca, åkte till Finland för tre
år sen o fullkomligt älskade det. Hon var i höjd med
Happaranda o på helgerna stickade hon, bakade
bullar, var med sin värdfamilj, gick överallt,o så.
Nu är hon AFS volonteer o hörde om den
Peppe ville hon träffa honom o vi tre bestämde
 oss för att göra bullar.

Ginas mamma i Norge hade skickat mjölkchoklad, smakade precis som Marabou
så himla gott, pik till min familj, ni har inte skickat någonting! 

Vi var tvungna att köpa mer mjöl, vi såg då denna haha.


Amerikanska Cinnamon Rolls

vs.

Kanelbullar



Så himla kul att vara med dem, vi bestämde att göra lussebullar tillsammans också. Gina berättade vad hon tyckte om Stockholmstjejer; Jättesnygg stil o alla bloggar o Rebecca hade varit i Costa Rica med en massa människor, bla en Sthlmkille som alltid matchade han skor med hans skärp.. Haha.


Sen innan det på lördagen var det min första sleep over! Det var med tennislaget o inte så töntigt som det låter om någon tycker det, det var mer som en fest typ.



 

Vi åkte bla på min första TPing! Man åker till folk, nu var det en tjej dom inte kunde komma o vår coach, o slänger upp toalettrullar i träden utanför, ultimat om det regnar, vilket det gjorde, då blir det bara ännu svårare att ta bort det.. Jättepopulärt här. Man åker till Wal Mart innan o köper typ 90 rullar. Haha ganska sjukt egentligen..

Okej så gillar ni långa inlägg like this eller föredrar ni kortare? Eller spelar det ingen roll? Haha, okej sängen nu, hörs later <3 hihi

2 kommentarer:

  1. langre ar helt klart bast! superbra sammanfatting och vad harligt. jag blir lite avundsjuk pa dig och dina kompisar. verkar vara sa gulliga! :) vad ska du vara pa halloween?

    SvaraRadera
  2. Kul (i brist på bättre ord) att du gillade bloggen! Måste bara säga att om du har chansen att åka till Hawaii så ÅK. Bästa veckan i mitt liv.

    SvaraRadera