söndag, mars 20, 2011

99 dagar kvar. .

Idag har jag 99 dagar kvar i staterna. 99 dagar kvar innan jag åker hem till Sverige o till att allt blir som vanligt igen. Eller? Jag kommer knappt ihåg hur mitt liv var innan jag åkte hit. Och kommer allt bli som förrut? Jag måste vara den enda som inte tycker det här året har gått snabbt, det känns som jag har varit här i en evighet. Ibland när jag tänker på vissa personer hemma, glömmer jag bort hur de ser ut. Jag kommer inte ihåg hur vårt kök ser ut. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde en vanlig dag efter skolan? Herregud. 
En av anledningarna till att jag valde att åka till USA o inte något exotiskt som Brasilien var att USA var drömlandet för mig, jag tycket det var så jävla coolt. Hade varit här två gånger innan o jag ville verkligen pröva på hur det var att leva i ett sånt bra land. Och nu har jag gjort det! Och ska snart åka hem. Eller haha, inte riktigt, tror Klara sa igår att vi har varit här i 218 dar o åker hem om 100, så det är en tredjedel kvar, inte jättekort direkt. HURSOMHELST ska jag försöka ha så kul som möjligt de tre sista månaderna nu.

Weed out: I fredags var det helt plötsligt ett utrop i skolans mikrofoner att alla skolans elever måste infinna sig i klassrummen, o lärarna får på inga som helst vilkor släppa ut dem (inte ens med hallpass som man annars behöver). Det funkar att göra så, då alla har lektion samtidigt. Alla blir lite hispiga, o speciellt några.. Efter ett tag ser vi massor med poliser o två jättestora polishundar som går o luktar på alla skåp. Ni vet en sån liten påse med chips? En av poliserna går o bär en storlek sån påse, med gräs i. Det är nämligen en random weed kontrol. De hittar massor. 

Helgen: Efter skolan i fredags åkte vi till Wisco's (hahaha Wisconsins) huvudstad (ja alla stater har huvudstäder..) Madison. Det är 1,5 timme från Milwaukee (som ändå är den största staden) där vi bor. Vi hade nämligen en sleep over hos vår stats guvernör! Han o hans familj bor i ett jättestort hus, kallat Mansion. Det var som vita huset men storlek mindre, en guvernör är som en president också, men storlek mindre o bara för dens stat. Min familj o hans o två andra är jättenära, derasbarn har växt upp med varandra ni vet. Nio personer jobbadei huset, en egen kock förberedde vår middag o när jag o Zoe gick upp till vårat gästrum  för att klä på oss efter frukosten hade någon mystiskt bäddat våra sängar. Guvernören har varit på TV 24/7 här, efter att han sänkte offentligt anställdas löner för att vi har ett budgetunderskott, så det var lite starstruck på att de honom i jeans o tshirt kolla på basket o äta saltakex.Han är jättetrevlig iaf, berättade att han hade en "bror" i Colombia som de hade hostat när han var i min ålder. Tror inte många har fått chansen till något sånt så I feel honored haha. Vi spelade spel o grillade hamburgare :)

1 kommentar:

  1. men gud! vilken ära! fattar du hur coolt det är? alltså, om jag skulle träffa guvernören i cali skulle alla vara helt galna. alltså, wow!!!!

    SvaraRadera