onsdag, januari 26, 2011

Second Trimaster

Såg en kille som var i USA o på hans blogg hade han skrivit "..alltså 2nd trimaster.." Termin heter semester här så han måste ha menat det, men missuppfattat! Det är så kul när man inser sina fel med sånt, jag trodde each other stavades reachother, haha..
Idag började min andra, o sista, termin i high school. I början tänkte jag inte på det, men sen igår blev jag lite nervös, det är helt nya klasser o nya människor.

Det gick bra.. Kändes verkligen som första dagen här, jag var tvungen att fråga om hjälp till alla klassrum. Första skoldagen i september var jag jätteglad o skrattade mycket o berättade att jag var från Sverige o lalala men nu orkade jag inte riktigt bry mig om det. Ingen lärare vet att jag är utbytesstudent, så jag säger det själv, eller så fattar de det när jag har pratar lite haha, men det skulle vara lite skönt om lärarna visste det innan..
English 11: Fortsätter jag med, den var required, dock är klasserna omrörda, hälften är kvar o resten är nya, så är det jag o tre svarta tjejer o resten killar. Det jobbiga är att det alla måste läsa en engelska klass per år, så de motiverade eleverna går på andra engelska lektioner (composition, creative writing..) så eleverna här bryr sig inte riktigt. Men det är ju engelska, så det är bra.
Human Relations: Jag kunde inte bestämma mig om läraren var grannen i desperate (o jätteläskig) eller gullig. Ni vet en såndär scary kvinna som stirrar på dig. Vi kommer lära oss mkt om oss själva, hon sa att man inte kan älska någon utan att först älska sig själv, sen kommer vi gå igenom avundsjuka o girighet o sånt. Kommer nog bli intressant.
Graphip communications and web page design: Nu är vi klara med inDesign o Illustrator o Photoshop o allt var det var, o ska börja med web page design. Det var dreamweaver o en jävla massa html koder o jag fattade ingenting!
Chef Foods II: Superfull klass som kommer bli grym, vi kommer göra stekar o sautera grönsaker o riktigt avancerade saker. Läxa tills imorrn är 30 termer, vet ni till exempelad vad baste, score, sear, stew o blanche är?
Psychology: Några assköna killar jag känner går där o när folk är sköna i usa är de riktigt sköna, vi ritade o sen tydde vi vad vi ritat. Det var en förutritad svart stor prick, så jag gjorde en jättestor blomma med en massa blad som gick på varandra: det betydde att jag aldrig kom till min poäng när jag berättar saker, hehe o sen var det två rektanglar o då gjorde jag en box av det o det betydde att jag var strukturerad, så det var intressant!
Lunch: Sitter vid samma bord som förrut, med lite samma o lite nya människor.
Study hall: Man sitter bara i sofforna o pratar typ. Många seniors jag känner har denna o nästa (6th and 7th hour) studyhalls så de går hem.
Speech: Jag kommer vara nervös men tror att det kommer vara jättebra, att lära sig hålla tal i amerika är ju gaanska bra visst?
 Klasserna (ämnena?) var en av många anledningar att jag åkte, min kompis har nu en keyboard class där de lär sig skriva assnabbt utan att kolla på tangentbordet, jag har hört om en cupcake class osv. så det är lite kul.

Igår var vi lediga, jag skypade med min syrra i fyra timmar, mys. Vissa kan ju tro att det ökar på hemlängtanen, men för mig är det lite tvärtom, det är bara kul att prata om ni förstår. Innan jag åkte gjorde vi värsta planerna jag o min riktiga familj med hur vi skulle hålla kontakten, typ Söndag varannan vecka kl två för mig, så det blir 21 hemma, o sen ba nä men det är nog bättre var tredje vecka, men låt mig säga att det håller aldrig! Iaf inte i den här familjen, här är det mer spontant, antingen om man av en slump är inne samtidigt, eller om man mailar (tack till mail på moilen) eller bestämmer ngn dag innan.

2 kommentarer:

  1. gud chef foods verkar askul!! :D speech tror jag alltid är bra att ha :)
    fattar inte det där med trimaster men ah jag kanske har lågt IQ. nu ska jag göra läxor. Hamlet by shakespeare jippie

    SvaraRadera
  2. nej han trodde de sa trimaster när de sa semester x)

    SvaraRadera