tisdag, februari 01, 2011

Sista helgen i januari i usa

FREDAG: Vi var på ett Admirals game, det är ice hockey laget här o det var min första live ishockey match o det var coolt. Min pappa jobbar som sagt med sport, så jag har varit på två football games (Green Bay Packers), två baseball games (The Brewers), ett baskeball game (The Bucks) o nu ishockey också! Så går det om man skriver att man är sportig i sin ansökan. Jag är lyckligt lottad för sport är en stor grej här o det är som att gå o se en konsert lite, jag har slutat berätta för alla vilka games jag har varit på för det är mer än de flesta här. I Admirals spelar två svenska killar, Thoresson o Linus Klasen, de var grymma. Jag ropade kom igen sverigeee men de hörde inte. Det var sjukt mycket fights o publiken blev galna o domarna gjore ingenting.
























LÖRDAG: Det var AFS midterm orientation från 9-5. Man har en sån heldag i september, en i januari, o en innan man åker hem. Det är alltid ganska kul. Gossip: En norsk tjej blev hemskickad för hon var på en fest o drack o hennes värdsyster skvallrade till afs o de är stenhårda med sånt. Äckliga idiot. En tysk kille har blivit ihop med en amerikansk tjej som har jättedåligt rykte o nu vill hans värdfamilj skicka hem honom för de är rädda att han ska göra henne gravd? Han är 18 år. En tjej började gråta när hon berättade om hur hennes värdfamilj inte tog med henne i det årliga julkortet. Idioter.
En grej han konstant sa var "share your culture". Jag tycker det är jobbigt, för det känns bara som man jämför om man berättar om hur det är i Sverige, o de verkar inte jätteintresserade.
Vår ledare, Steve berättade att vi har 22 helger kvar, o 17 "fria", på de andra är det graduation, prom, new york osv. Sjukt va. Ändå har vi bara varit här 55 % av tiden (ja jag hade en dålig morgon en dag).
Mina föräldrar frågade om de behövde komma o jag sa nej, jag bryr mig ju inte, men sen kom de ändå! Jag blev jätteglad. De hade möte i två timmar med alla föräldrar. De sa att det var många som har problem o jag blev så lycklig för min mamma pussade mig o sa att hon äslakr mig soo much.
De skjutsade sen hem fem kompisar till mig, vi åt pizza, o sen åkte vi till night storm, det är som en teen club, som elverket. Usch. Ostiligt. Kul kväll ändå för sen åkte vi hem till mig igen o tjejen fr Brasilien sov över.

SÖNDAG: Klockan elva kom mitt skandinaviska gäng o hämtade upp mig o vi åkte till en mall o kollade, de hade inte min bikini storlek på VS så jag tänkte beställa den online sen men det var en djungel så jag gör det senare. Jag vill ha en enkel svart bara. Vi kollade Packer grejer också eftersom the Packers faktiskt spelar i superbowl på söndag! Sen åkte vi till den norska tjejens hus o gjorde tomat o vodka pasta, jättegott.

Det sjukt coola som hände hemma, den karamellen får ni suga lite till på. Gud vad jag inte fattar det ordspråket, men här kommer en ledtråd.




2 kommentarer:

  1. älskar inlägget, superbra info liksom ;) alla här är också taggade inför superbowl och jag ba: min kompis josefin är där och blabla haha töntigt va?

    SvaraRadera
  2. haha aa gud vad töntigt elin nä jag älskar dig ändå :D

    SvaraRadera