söndag, november 14, 2010

Kansasss

 ·        
Jag lärde mig att USA är ett land, men praktiskt taget är New York som ett land för sig själv. Sen där jag är, i mitten, är som ett land. Californien! Vet du hur människorna är där eller? Ett land för sig, o till sist är Texas som ett land för sig. Det är verkligen så.
·         
Jag älskar att flyga. Ni vet hur vissa säger aa jag känner mig aldrig så trygg som i din famn? Jag känner så i mitt flygplanssäte. Kanske något med att alla sitter uppradade o har bälten o är kontrollerade? Jag vet inte. Ingenting går i alla fall upp mot känslan när man börjar åka jättesnabbt o sen med en liten wopp är man i luften o tittar på allt som blir mindre o mindre, frihetskänsla big time på den. Eller när man är på väg att landa men måste göra största u-svängen. Aaaaaa jag älskar det!
·         
En o en halv månad kvar till jul, o jag har värsta julkänslan. Alla börjar dekorera o julmusik spelas all over.
·        
Shakes (milkshakes), smoothies, floats, allt det är gross, min favorit är malts, vi åt det på ett känt ställe igår i Kansas, tog en choklad, så himla gott.
·        
Kort om Kansas City= fontäner överallt, bra BBQ o jazz.
·        
Har varit på två conventions nu, det är en jättestor hall eller byggnad, där de har olika rum, man väljer själv vilken session man ska gå på, kan visa med bilder sen, det är som en klass men med roliga grejer på 50 min. Jag gick tex på en photosession: light and composion. Han sa att the light was the key to everything, did you know that photographing means write with light? Then I went to this Google session, omg, it’s amazing what they’re doing, I’ve never noticed it before, but apparently they have this “Google docs”, it’s like word but on the internet, so smart. Google calendar can send you texts so you don’t forget an appointment or something. I will defiantly start to use that. A design session.
·         
“And then you kill two birds with one stone” hörde jag. Det är som två flugor i en smäll, men den engelska versionen är ju mkt hemskare.. Ofta man dödar en fågel liksom..
·        
It was so nice to come home afterwards I love my family and this feels like my home now.

2 kommentarer:

  1. superharlgit inlagg! men massa olika tankar liksom!
    verkligen hemskt med tva faglar med en sten!!! hahaah
    alskar dig

    SvaraRadera
  2. hihi vad braaaaaaaaaaaa da. du vet att jag älskar dig mää

    SvaraRadera