onsdag, oktober 20, 2010

Svenskt godis..

När jag kom hem från skolan idag väntade ett rosa brev på min säng; två döskallar, några fina brev o en berlock, tack ANNA! Jag kände din doft (hehe) också på dem o det var jättekonstigt för då blev det så verkligt.. Love you.

Ni anar inte hur gott detta var efter två månader! Sjukt med minnen också, som smaker återuppväcker.. 

Idag var militären i skolan o gjorde reklam. Måste vara ganska svensk från det hållet då jag tycker det är hemskt o tänker på England innan andra världskriget när de gav vita blommor till alla som joinade men inte till dem som inte gjorde det. Nåt sånt. Men det känns som du lurar dem. Två stod där med fulla utrustningar o delade ut brochyrer. Krig kostar pengar, folk dör o det blir inte bättre av det, vad är grejen?

Vet ni vad jag  glömt att berätta? Curfews, det vet ni säkert att det betyder .. ehm har glömt svenska ordet men tiden man ska vara hemma på kvällen. Okej så här har man allmän curfew, i min stad är det 11PM för minderåriga, syns ngn ute efter det får man böta, sjukt va? Inget gå hem när solen går upp.. Det är en av grejerna med "allt är så annorlunda här", att man inte kan gå ut när man vill. Ibland på kvällarna i Sverige kände jag bara att jag måste ut o andas typ, så gjorde det även om det var sent innan jag gick o la mig. Här är ingen levande själ ute efter halv nio en vardagskväll.

multipurpose.blogg.se handlar om en Amanda som var i USA förra året o trots att det hände en hel jävla del så var det bästa året i hennes liv, läs den! Ni vet när man har datorn i sängen supersent men man kan inte sluta läsa o allt är jättevarmt o man måste verkligen sova men det går verkligen inte att sluta? Precis som det var med aflower.blogg.se, en tjej som skrev 100 sms till hennes ex på bloggen, o det hundrade till honom med en länk till bloggen. Bläddra tillbaka lite i arkivet o läs! Båda "läste jag ut" på en kväll. Älskar sånt man blir så inspirerad. Okej nu middag, pasta, tomatsås o sallad o vitlöksbröd, ameikanskt o kommer nog inte laga det när jag återvänder till Sverige på ett par år. 





8 kommentarer:

  1. gud vad gulligt men vilken acklig bild haha :)
    jag vet, nar jag berattade att sveriges forsvar ar typ 5000 pers om inte mindre sa skrattade alla haha. Och min larare ba: Men om ni blir anfallna da? Och jag ba: om vi blir anfallna far vi ge upp for vi har anda ingen chans aven om vi satsade pa forsvaret. Han var helt chockad typ

    SvaraRadera
  2. laste precis om multipurpose! herregud.

    SvaraRadera
  3. Yey vad bra att de kom fram! Förlåt fett snålt att bara skicka två ynka godiset men ä så himla dyrt att skicka och kunde inte skicka i det kuvertet ifall jag skulle lägga i mer grejs....! Hörde av Cissi att du saknade just de där godisarna så kunde inte låta bli att skicka dom! Och du förlåt för ett as flum brev så blir man när man saknar dig liksom, man blir typ konstig ;)
    Hoppas allt är alla tiders, <3

    SvaraRadera
  4. Haha aa den va kanske lite äcklig men jag var i ett rus haha ;) Ja o en annan grej, varför skulle vi bli anfallna? Vi gör ju inget, men ändå.
    JAG VET, herregud är rätta ordet.

    Anna: Nej jag menade inte så jag fattar o man njuter mindre o mindre för varje till bit så.. Hihi. Det var amazing! Älskar det o visade för alla :D

    SvaraRadera
  5. bloggen med 100 sms, wow, helt sjukt fint.

    SvaraRadera
  6. Hello! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this
    post to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!


    Also visit my page ... http://www.theworldofcatering.com/

    SvaraRadera
  7. Good day! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

    Feel free to surf to my website ... Garnier Dark Spot Corrector

    SvaraRadera
  8. Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your blog?
    My website is in the exact same niche as yours and my visitors would
    truly benefit from a lot of the information you present here.

    Please let me know if this okay with you. Thank you!


    Feel free to visit my website :: lifted dodge cummin pictures

    SvaraRadera