torsdag, september 23, 2010

MAAC

Okej nu går det inte längre, jag. Vill. Ha. En. Mac. Så mkt! Ni anar inte. Så, till frågan, är det smart att köpa en här o beställa med svenskt tagentbord, om det ens går? Eller är det smidigare att vänta tills man kommer hem med allt?Om jag skulle köpa en här skulle det enbart vara för att det skulle komma att bli billigare, då jag planerar att göra det någon vecka innan jag åker hem.

Imorgon åker mina föräldrar till Italien för en vecka o vi har redan högtalare på g, de röda plastglasen är inhandlade o hela skolan kommer typ på fredag för feest, eller inte :[ Ídag var det teamdinner för tennisen o jag kan inte sluta tänka på att jag kommer sakna den så mkt. Sista träningen nu på fredag. Det enda min skola erbjuder som fall sport är basketball, o nej jag kommer inte börja med det för då skulle jag komma i freshman laget o det är ju inte så att jag är intresserad av dem o de är nog inte så värst intresserade av mig heller. Skolan har dock ett jättefrächt gym med tvs överallt som jag kan gå till efter skolan med ngn men det är ju så tråkigt.. We'll figure it out, det säger alla här o det är ju lite härligt. Kom ihåg det, allt löser sig.
Hörde ngt om en yogastudio här i närheten så det kanske är bra, här är yoga fortfarande lite skumt, som i Sverige för tio år sen typ.

Är så trött på att det varje dag droppar in nya friendrequests på fb av killar, som dagen efter knappt vågar titta på mig, jeez liksom. Påtal om min skola känns den relativ svensk, då en kompis high school i Texas har åtta gravida. Och socialhetsgraden är ungefär samma.
Planerna nu då? På fredag ska jag sova över hos den andra utbytesstudenten från Belgien då vi tidigt på Lördag morgon ska rulla ner mot Milwaukee o AFSs fall orientation. Den pågår 9-9, am till pm. Men det ska bli kul :) Min stora issue är ju det här med mamma/pappa, det går bara inte. Sen söndag är det soccer sen mallen med en tenniskompis. På tisdagen ska jag träffa min liason o prata om hur allt är över en fika eller något o hela den veckan är homecoming week som avslutas med the big dance on saturday, två helger senare kommer min mammas syssling Linda, 40-50, o hämtar mig på torsdag kväll så ska jag på fredagen "skugga" hennes dotter Silvia, 17, under hennes skoldag, o sen vara med dem under helgen. De bor 1,5 timme ovanför mig o Silvia verkar jättegullig. Sen i november ska jag på en journalistresa till Kansas City o jag är excited inför den som bara den. Det är planerna. Visst, man ska leva i nuet o jag gör verkligen det, men man måste ha saker att se fram emot för att klara det jobbiga i vardagen, typ skolan, för utan längtan går man under. Allt från mig!

2 kommentarer:

  1. aaaah gud vad harligt det later med sa mkt planer och allt!! AVUNDSJUk! :) loove

    SvaraRadera
  2. det ska bli så jefla fett ! hehe

    SvaraRadera