lördag, september 18, 2010

Idag

Okej känner en negativ energi här o måste ta bort den! Så jag berättar om min dag. Vaknar av min mobil 6.45, fixar mig, tar på mig mina nya röda korta hårda aa shorts, ett svart linne o en grå  längre zara kofta o sätter upp håret i en hög tofs med en stor sartvit aa snodd. Sminkar mig o går o äter frukost, yoghurt med päronbitar o allbran. Bilen går härifrån med min mamma o mina systrar 07.48 o första lektionen ringer in 8.00. Skulle jag skriva om mina lektioner skulle detta bli en mindre roman känner jag så vi skippar det o går vidare till lunchen. Varje dag får jag en grön tygpåse typ som är fylld med GODSAKER! av min mamma. Det är en fullkornssandwich med kalkon, skinka, majonäs, sallad o senap o de är ganska underbara. En påse med nötter o tranbär, äppelklyftor, minimorötter, små crackers med sån där trekantsost, tre kakor o en granolabar o en flaska vatten. Jag älskar verkligen dem. Så himla kul, hörde några mammor disskutera deras barn luncher o bara "Åh jag älskar att göra mina barns luncher så himla mkt, brukar rita på påsen o sticka ner små lappar med ett litet motto eller att jag älskar dem som jag viker ihop så det inte ska bli så pinsamt o jag kommer verkligen sakna att inte göra dem sen när de börjar college! Oh god, I really love it" Get a life typ? Eller det är lite gulligt.

Okej, tre lektioner till o sen är skoldagen slut o jag går ner till mitt tennislocker hämtar min bag, går till omklädningsrummet, möter upp de andra tjejerna o vi går tillsammans till Hart Park där vi sen börjar. Nästa vecka är sista vecka med tennisen o jag kommer verkligen sakan den! Det är så himla kul. Ganska kort träning idag med mest lekar, alla var ju lite fredagströtta o sen släntrade jag vidare till en restaurang där jag mötte upp mina föräldrar för middag. De satt där med några vänner. Jag älskar vår lilla stad, ikväll var det ett fotballgame mellan min skola, Tosa East o privatskolan Marquette o då innan möts alla på den restisen, äter lite o har allmänt trevligt. Alla är himla sociala.

Okej vi går ner till planen o jag sitter första fjärdedelen med min familj o syster o sen tänkte jag gå hem med en annan tjej pga det var tråk att sitta där, jag var trött o vi har tennis imorrn o Lauren kommer o hämtar mig 7.05. En annan tjej, Cassie som jag känner, skulle också göra det så jag gick till henne o hon satt med alla de andra barnen o hon bara men sätt dig här! Så då gjorde jag det o stannade resten av matchen med dem. Nu tror jag att jag vet alla i min skola, upperclassmennen iaf.
Vår skola har inga Meangirls tendenser verkligen o i början var det jättetråk men nu tror jag jag gillar det. Alla är riktigt gulliga förutom en liten äcklig bitch jag sitter brevid på matten. Hon har verkligen inte gjort något så, det är mer att hon inte pratar med mig. Men det är liksom en av hundra så det är lugnt.
Det är alltid något som händer inom tre veckor i skolan, nu är homecoming nästa grej, sen kommer halloween, sen thanksgiving o sen ngn vinterdans o det är nog en bara hälften o det är det man alltid kan prata om! Så jag pratade på med alla där o jag känner att det här inlägget blev svintråkigt men det är två grejer som hände som jag inte kan skriva om, haha vill skapa mystik nämen aa. Imorgon är det tennis supertidigt o sen vet jag inte! Skype maybe? Puss o kram

5 kommentarer:

  1. det var ju typ bästa inlägget på länge! jag är jättejätteavundsjuk på att din mamma gör luncher till dig sådär! och din frukost är så mkt bättre än min!
    och åh älska inlägget. och btw, JAG KRÄVER att du mejlar mig om de två andra sakerna!!!

    SvaraRadera
  2. okej, jag är jätteutråkad här av att vara sjuk. du måste berätta de två grejerna imorrn!!
    och du, pratade du med mamman? (du vet det där vi pratade om att du skulle prata med henne om?:P)

    JAG SAKNAR DIG

    SvaraRadera
  3. Jag vill veta!! maila mig också :):):) duffy.lisa@live.se

    PUSS

    SvaraRadera
  4. nejmen gud nu blev det som jag hatar typ att man aäger a men inte b.. hihi skype ngn gång då ;)

    SvaraRadera
  5. och nej det gjorde jag inte, har inte haftt tillfälle men ska....... aaa :s

    SvaraRadera