torsdag, september 09, 2010

Hattar

Vi var i söndags hemma hos några vänner till familjen, ett lite äldre par på breakfast. De var så himla otroligt underbara o det är så jag vill bli när jag är i den åldern. De bodde i en ganska stor villa, hade en pool, gillade att odla grejer så de hade tomater o auberginer o sånt. De var rika märkte man men de skröt inte en sekund om det. De var smala o jag frågade henne hur klarar ni det typ o hon bara "Jo, det gäller ju att välja vad man äter" Amen hur bra är inte det; DET GÄLLER JU ATT VÖLJA VAD MAN ÄTER. Herregud liksom.

Hans pappa kom från Sverige och på grund av att jag var med, från Sverige, hade han gjort svenska plättar hela morgonen. Det var inte riktigt som svenska men man kände igen smaken men de var lite plastiga lite för söta o lite för mycket av hans hemlighet; Vaniljsocker. Till det severades lingonsylt o smör o lönnsirap. Whaat tänkte jag men kunde ju inte riktigt säga ngt. De hade ställt fram några dalahästar på bordet också. Aaa de var så gulliga! En klassisk grej att köpa som present till värdfamiljen är ju en dalahäst, men jag tänkte vad fan ska de med en dalahäst till typ, jag menar jag skulle ju inte vilja ha en typ metallsko från Estland eller så. Men min familj verkar inte dela den uppfattningen om grejer , så jag kanske kan beställa en dalahäst från hemma o ge dem i julklapp??

Okej till ämnet, helt plötsligt säger hon Nejmen ni måste följa med mig upp på vinden o titta på mina hattar! Jag bara ahaa, eh okej, så gjorde vi det . Väl där berättade hon hade en massa hattar som hennes mamma haft på 20-talet o att vi kunde ta precis vilka vi ville ha, det kan ju vara kul om man ska på maskerad eller något! Vi börjar titta på alla o det var så himla kul, vi provade o höll på jättelänge. Efter men äär det verkligen okej?? valde jag dessa:

En svart pälsmössa som var ganska cool faktiskt, jättebra kvalitet känns det som.
En söt liten sak med värsta nätet för ansiktet som man kan ha på maskerad
Känns som om de var väldigt fina o så.
En pälsmössa till! Tänkte köra kemtvätt på den o sen använda den på vintern.
En sommarhatt

En hattnål
Och allt det fick jag i världens sötaste låda med Elsa Beskow liknande bilder.

Avundsjuka?? Ni kan låna när ni vill!
Även om jag inte kommer använda de här så var det ett så bra minne liksom, kommer förhoppningsvis ta med mig lådan hem till Sverige o ha med mig hela livet o världen blir bara roligare om man är som de är. Hon kände att hon aldrig använt dem o att vi skulle nog ha roligare med dem, o hon hade några kartonger till också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar