måndag, september 13, 2010

Första shoppingen

Okej så idag började vi morgonen på ett breakfastplace, tog en Americano; scrambled eggs, ham, toast o friterade potatisar. Sen åkte vi bil i en timme till en fotbollsplan där vi hade en match. Jag får inte spela längre! Är för gammal, så jag är coachassistant; säger till var tionde minut när de ska byta, kulkul. Nämen på ett sätt är det skönt, jag har tröttnat på fotbollen o är inte lika bra längre så då kan jag inte prestera va o då blir det tråk. Sen på vägen hem stannade vi på Soniac, som McD fast mer icecream, tog ngt med Reeses (love på den), MEN FÖRSTÅR NI HUR SVÅRT DET ÄR ATT UNDVIKA ONYTTIG MAT HÄR ELLER! Men till en viss gräns är det nog att acceptera att man befinner sig i världens fetaste land o köra på o sen ta konsekvenserna när man kommer hem. Det låter ju lite giveup på den men alla tar verkligen illa upp när man inte beställer saker, så man får göra det o le o sen inte äta allt.
Stan! Downtown! Alla här älskar det, och nu blir det intressant. Jag o en kompis åkte alltså till Milwaukee centrum, downtown alltså, och eftersom Milwaukee är lika stort som Stockholm o eftersom alla här jag känner älskar dowtown var jag riktigt excited. Men. Det var uppbyggt som Stockholm men det var avstånd överallt så man tog bilen till den affären man skulle till, in, ut, körde vidare. Ingen atmosfär. Tänk då om de "just love" downtown här, hur mkt de då älskar Europeiska städer. Så that's why de gör det! Köpte lite grejer på Urban Outfitters o körde loss på American Apparel. Visar sen, billigare är det iaf. Släktmiddag efter det. Påtal om shopping, alla här är så trevliga i affärerna o även om det är falskt så älskar jag det, känner redan nu hur jag kommer sakna det o förakta det sen i Sverige.

1 kommentar:

  1. Hej hej Josse :D Låter ju fantastiskt, jag hoppas verkligen att din tid i USA kmr bli outstanding! ÅÅÅÅ, jag <3 reese, köpte med mig lite hem när jag va i USA på språkresa i Florida förra sommaren men dom tog slut fort... ;D

    SvaraRadera