måndag, september 27, 2010

Att tvätta

Är inte riktigt min grej. Helt sjukt, jag missfärgar allt, krymper tröjor, mina trosor endar upp i trådar o sen det sjukaste; tog med mig typ elva strumpor eller jag har ingen aning men inte många iaf, o jag har redan tre st udda. Hur lyckas man? 
Tvättningen var konstigt nog en stor issue för mig innan jag åkte, men chillouut när jag har tillräckligt mycket går jag bara ner till källaren stoppar in det, sen efter någon timme tar jag ut det o stoppar in det i nästa maskin, torkisen (hallå? ngn som tänkt på multitasking there??) o sen ut allt o trycker in i min garderob. Man gör så med alla kläder här, inget tvättas i 40 grader o luftorka liksom. Påtal om kläder så har man uggs/birkenstock med leggings, tshirt o hoodie fr hollister/victoriassecret/americaneagle här. Inget som sitter åt o hela grejen är ganska trevlig faktiskt. Det var sex veckor sen jag såg instoppad höga jeans, långklänningar, stövlar med jeans o skjorta, tunikor o skinnjackor.

1 kommentar:

  1. jag kan ju säga att jag hatar att tvätta. Det har gått bra hitills men jag avskyr det verkligen. Jag väntar tills jag typ inte har ngt att ha på mig och då tvättar jag haha x)

    SvaraRadera