söndag, september 26, 2010

AFS

Okej så igår var det AFS fall orientation 9am till 9pm i en high school i Milwaukee o då samlas alla afsisar som är i Milwaukee arean o iår var vi 42 st från världens alla hörn, och det sjuka var att alla var så himla typiska för sitt land. Peter (Peppe på finska) var blek o vitblond o lång o finsk, Bruna från Brasilien var bara så brasiliansk, Gina från Norge var så Gina Tricot, Pablo fr Spanien var lite halvsliskig, Gulliame från Bordeaux var fraansk med brunt hår ner över ögonen, jag lång blond, asiater som log hela tiden o var lite blyga, Maria! från Italien med en superhärlig accent o italiensk sådär o sen en större tjej från Tyskland med mörkt hår. Haha det var lite roligt.

Okej så vi 42 delades in i grupper, i min grupp var vi 11 o vi kommer följa varann hela året o tydligen bli väldigt bra vänner o så. Vi kommer också åka till New York i maj med vår ledare, tydligen en jätteuppskattad resa som alla kommer ihåg. Jätteroligt schema med inte för många turistgrejer(=kö o ingen tid för vad jag är där för) men bla ska vi upp i huvudet på frihetsgudinnan, som man måste boka minst sex månader i förväg!

Av själva mötet o så blev jag ganska inspirerad, klyschigt, men det var kul att träffa andra som var i samma situation som jag. Insåg att jag har kommit in i systemet här väldigt bra då det var några som inte kände sig bekväma att gå o ta mat från kylen i deras värdfamilj, o det gör jag helt o hållet.
Det var några som inte hade fått kompisar, de var inte i någon sport eller klubb o var blyga. Hallå, vad hade de väntat sig? Ledaren sa att på fredag lunch är det bara att fråga vad händer ikväll liksom o då kommer de vi ska till Matts house o då är det bara att fråga får jag joina o då kommer de säga sure o det är så himla sant. Bara att göra det. Lite vad har jag att förlora inspirerat. Insåg också att det här är bara att tuta o köra, det är inte så att jag måste göra så att alla gillar mig jag ska ju vara här en relativt kort tid.

En grej de pratade otroligt mycket om var alccohåål, hur ovärt det är att prova. De flesta där, europeer, har ju redan kört en del hemma o vi skrattar likosm när deras fester är slut elva men de sa ta det lugnt, dricka kan ni göra när ni kommer hem, ta bara ett år utan det nu okej? Tydligen pratar alla här o bilder tas o om man ens är på en fest, men inte dricker, blir man hemskickad. Lite vad ska de säga då men jag blev lite rädd.

Nu, soccer match o sen mallen för klänningköp! 

3 kommentarer:

  1. gud vad kul att gå upp i frihetsgudinnan! :D och ny och allt :):)
    jag sa ju det, du är så himla bra som är så oblyg! :D<33

    SvaraRadera