söndag, maj 01, 2011

Sista helgen i april

I fredags efter fotbollen åkte vi till en Shabbat dinner. Det är en judisk middag som vi utbytesstudenter var inbjudna till o det var så kul. Alla var hos olika familjer, jag kom till en familj med jättestort hus o JÄTTEfin middag. Vi hade precis lärt oss massa bordsskicks regler i min chef foods klass, så nu visste jag att man skulle luta soppskålen från sig när man tog de sista skedarna till exempel. Och att det absolut  första du gör när du sätter dig är att lägga servetten i knät. Anyways, vi åt jjättegod mat o de var så himla trevliga. Sen åkte vi till synagogan för en speciell cermoni o sen var det efterfest haha, vi pratade o fick mer mat. Alla andra hade frågor om judendomen men det enda jag undrar är hur de får sin hatt att sitta kvar på huvudet! Alla judar jag känner är världens gulligaste så aa, det var kul. Sen efter det följde några tjejer med mig hem o vi hade en sleepover. Inga killar fick förstås komma. . De hade iallafall inte sett The Notebook, så såklar såg vi den, såklart åt vi Ben & Jerry's o såklart älskade all afilmen. Jag hade inte sett den på år så jag påmindes om hur bra den är :)




































Vi vaknade upp ganska sent o min mama gjorde belgiska våfflor med choklad o grädde, sen tog vi BUSSEN till mallen. Bussen här alltså.. Ingen i min familj har någonsin åkt den. Jg frågade hur vi skulle göra med biljetter när jag kom hit i augusti, om det var smartsast att köpa månadsbiljetter eller termins eller år, o de bara nej du ska inte åka buss. Bara fattiga männsikor gör det här. Ahapp, jag tycker iallafall inte att det är något fel på den, o det kostar $2.25 bara. 
Vi gick runt lite där, fikade på europeiskt sätt, med bara drickor o jag hittade min nya favorit, så himla god. Till höger är min mobil också:
 Sen kom en av de hundratals vakter till oss o frågade vad vi tog kort på, oss, han sa att vi skulle vara försiktiga med bakgrunderna, så ingen affär kom på bild. Nä absolut, bara för det var vi tvugna att ta ett kort på närmaste affär, så här ser ni Forever 21 accessories.

















Sen gick vi på bio o såg Water for Elephants med Reese Witherspoon o Robert Pattinson. Söt, lång, sorglig o rolig. 3 av 5 men ändå sevärd. Hoho. Så här ser amerikanska bios ut, extremt sköna jättestora sammetsfåtöljer o bord o beeenutrymme. Oftast är de näst intill tomma o man kan gå mellan salongerna o på nya filmer.
 Water for elephants:

3 kommentarer:

  1. Ååå härligt att inte alla skolor är så stränga med dresscoden. Min skola har en jättefin hemsida men de har inte äns nämnt dresscoden, den hittade jag på wikipedia. Där det står något i stil med "vårdad klädsel" och sånt :D

    Nu ska jag försöka skriva det här utan att låta som en stalker, men jag tittade igenom Augusti månad i ditt arkiv. Och oj man blir ju chockad över de låga priserna som finns på typ walmart. Visst jag har varit på semester och bott i USA som liten men ändå glömmer jag bort hur sjukt billigt allt är där jämfört med här :D

    SvaraRadera
  2. Hallå i lägenheten! :D :D
    Nu va det jätte längesen, jag trodde att jag svarade på din kommentar men det gjorde jag tydligen inte. haha.

    Hursomhelst så bor jag vid stora sand på ingarö, mitt landställe är vid stora sand men jag bor på söder i stockholm annars. :P :)

    vart på ingarö bor du!? :D :D :D
    Kram från Oregon!
    / Liiiiiiisa!

    SvaraRadera
  3. JAG ÄLSKAR THE NOTEBOOK!!!! Såg den för första gången här i USA. Såååå söt och killen är så söt med!!!! älskar hennes bikini by the way!! såå snygg
    och du skulle läst boken water for elephants istället för filmen. boken var så sjuuuukt bra och det gjorde att jag verkligen gillade filmen också.
    JAG ÄLSKAR REESE WITHERSPOON. Hon är typ min favvoskådis
    puss puss puss

    SvaraRadera