tisdag, april 26, 2011

Veckan med syrran

När jag såg henne gå ut genom dörrarna på O'Hare gick ett lyckorus genom mig o efter bara en timme kändes det som om vi aldrig varit ifrån varandra. Det var verkligen extremt kul o otroligt sjukt att hon kom hit. Kul att visa henne mitt amerikanska liv liksom eftersom det kommer vara en sån stor del av mitt liv?? Fattar ni. Så första kvällen åt vi bara middag med familjen. Hon fick You're special tallriken.



Andra dagen åkte vi till vår mall o shoppade hela dagen lång o sen åt vi cheesecake på Cheescake Factory. Det var verkligen bästa dagen o det finns inga foton från den!
Dagen efter det följde hon med mig till skolan efter Lucky Charms till frukost o det var kul att visa henne den med, så himla konstigt att se henne i dem mijöerna bara, hon hörde liksom inte hemma där. Blanda två världar hallå? Sen skippade vi skolan efter lunch o gick till den lokala Starbucksen o blev som vanligt bästisar med baristan.




Efter det följde hon med mig till fotbollen o sen åkte bilen till Chicago! Det första vi gjorde var att äta middag på Grand Lux Cafe mitt på Michigan Ave (favfavfav!) som alltid. Jag tog en hamburgare med toastbröd ist för den vanliga bunen o den var så god så att jag nästan dog.

Vi tog in på Hard Rock Hotell vilket rekomenderas! Vi hade Coldplay som rumskompisar o Chicagos skyline som utsikt.


Dagen efter åt vi bagels på rummet o sen gjorde vi Chicago. Det var usch väder vilket var jättesegt men jag köpte iallafall mina drömjeans från True Religion. 

Vi åkte hem för att femton miuter senare åka på baseball game! Vi såg Brewers fullkomligt spöa Houston men tyvärr bråkade Lollo o jag jättemycket den kvällen så det förstörde allt. Vi är båda alldeles för envisa.


Morgonen efter gick vi till Cranky Al's som är det lokala fiket här o åt donuts till frukost. Det var jättemysigt. Det är som det är, antingen är vi bffs eller pratar vi inte med varann. De bjöd oss på massor o vi fick termosar o grejer o det gör bara att jag älskar amerika even more.
 Vid mitt på dagen åkte vi till the Wisconsin Dells där de har massa vattenparker. Det är största turistområdet så när man åker igenom staden är det små romerska murar o eiffeltorn så när min uncle Paul sa att Las Vegas var som Dells fast gånger hundra blev jag fetttttttttttttt sugen på att åka dit. Min aunt klipper en tjejs hår som har en condo där så vi bodde i den.
I kortet under är det kusin, moster, Lollo, jag, moster, värdsyster, kusin, värdsyster.





































Lollo tog med sig Marabou's vilket blev en succe o fick deras äckliga Herchy's att framstå som jag vet inte vad. 

Vi tog jättemycket foton i bilen o Lollo skrattade åt mina naglar. Det är Justin Bieber's glitternagellack på rosa OPI, på svart Kate Perry leopard. Jag orkar inte tvätta bort det gamla så jag målar bara nytt eheheh men jag är ju i USA.

















Sen åkte vi direkt till sjukhuset där min lillkusin precis kommit till, o det var som jag sa så himla vackert. Jag fick ont i magen.

 Vi hade påskmiddag med hela släkten o de tyckte det var roligt att träffa Lollo o sen idag åkte jag, min mamma o min kusin Keegan till Chicago för att Lollo skulle hem.




















Först blev vi jätteledsna för att vi var tvungna att säga hej då till varandra.



















Men sen kom vi på att jag kommer hem om två månader!

3 kommentarer:

  1. åh vad härligt :D och jaa bara två månader kvar j u:))) <3333333333333333333333333333333333333

    SvaraRadera
  2. Hur reagerade dina klasskamrater när de träffade din syster? :D

    SvaraRadera
  3. Åh ni verkade ju ha det jätte bra!!! :) Min familj var också och hälsade på , dom åkte hem imorse! Vi var också på brewers gamet mot houston, på påaskafton eller hur??? Min värdfamilj har också den där tallriken , lite roligt bara tyckte jag! :) Hoppas du har det bra!

    SvaraRadera