tisdag, mars 15, 2011

Skiing in Wisconsin

Är helt okej! Bättre än jag trott men Sverige o Alperna o Colorado är ju såklart bättre men whateever.
Jag har varit (det här är bara intressant för er som kommer bo här i WI sen) på Sunburst: Helt ok, roligare att snowtuba (sånna man åker i efter båten på sommaren, "ringen" som vi kallar den, det går jättesnabbt o är jättekul!) där än skidor, men de har iof roliga hopp.
Big Powderhorn i Michigan var grymt o det bästa här i närheten (ni vet 5 timmar bil är ju ingenting här). 
Och igår var jag på ett place called Alpine Valley, uppbyggt som en alpby så det var lite gulligt. Sista dagen för säsongen o det märkte man när snön nästan var bortsmäld vid dagens slut. Roligaste dagen iaf! Solen sken o min fingrar blev inte vita som de annars alltid blir så jag är nöjd  helt sol o vindbränd på kinderna. Kul att man åker till Hawaii o inte bränner sig, o gör det två veckoer senare i Wisconsin.. 


SÅ HÄR SER EN SVART BACKE UT HIHIHI:
JAG ÅKTE MED DESSA:
Pablo.
Han är från Spanien, Teneriffa. Han är som brodern jag aldrig hade hahaa. Nämen vi är bf's o han är rålig asså. Andra gången på skidor någonsin o om han störtloppade rakt ner varje gång? Ja.

Kayla.
Amerikansk tjej som är jättegullig. Hon är värdsyster till en tjej som inte kunde följa med pga läxor (palla henne, vi är på utbytesår hallå). Första gången på skidor men hon var modig som bara den så det funkade.



Julian.
Världens snällaste kille från Tyskland. Jag lovar han har i hela sitt liv inte gjort NÅGON någonting illa. Han hade gant kläder woho, tydligen poppis i Tyskland o det är svenskt visst.




Efter det åkte vi till en baptist kyrka som var så jävla härlig. När de sa nu ska vi be en bön var det stora svarta kvinnor i färgglada gläder o hattar som ropade ut Al Right! Och Amen hörde man random utropat varje minut. Älskade energin. AFS anordnade det, de har väldigt bra rykte överallt o ordnar sånna här grejer så det är kul. Här är deras präst som log o skrattade hela tiden o sen helt plötsligt, I want you to meet my lovely wife, come up here! Hur gulligt kan det bli. 


Här är hälften av oss utanför o väntar på att få komma in. Jesus is our victory är ärligt lite bullshit tycker jag, men det var kulkulkul iaf.
Europeiska killars skor är snäppet snyggare än amerikanarnas gympagympa skor.. Sen har ni mina osprayade uggs längst ner. Här saltar man snön med samma mängd salt snö, så de blir förstörda men aja.
Bilder från min Senior Ball kommer snart! Helgerna är verkligen sjukt kul, men veckorna sjukt sega. 

1 kommentar:

  1. ÅH VAD FINT :) dina vänner är så gulliga också.
    du ser ascool ut på bilden där

    SvaraRadera