onsdag, mars 30, 2011

Ny header + vad gör jag här?

Har som ni ser en ny header!
Fick en fråga om vad jag egentligen gör här?
Hej! Jag brukar inte läsa din blogg, utan jag råkade bara hamna här. 
Jag bara undrar hur du hamnade i USA liksom, och aa, vad du gör där och så?
Min dröm är nämligen att plugga i USA, och spela basket, så jag är bara nyfiken :) /Emma
Av Emma på Dilemma på 2011-03-28

Ja ibland undrar även jag vad jag gör här..
Nä men jag bestämde mig för att åka till USA på ett sk High School Year, vilket innebär att du åker till ett annat land, bor i en värdfamilj o går i skolan o gör allt som de gör. I USA speciellt så har de många sporter efter skolan, o då USA är basketlandet har typ alla skolar basket, så du kommer få kul om du gillar basket! De flesta organisationer har dock som regel att du inte får  fylla 19 i landet du åker till, så det kan vara för sent jag vet inte hur gammal du är, men om inte- kolla utbytesstudent.se
Det är jättekul att komma till ett annat land o se ngt nytt o träffa nya människor o dessutom lära sig engelska, men det är ganska dyrt o det kan vara jobbigt med hemlängtan, man får gå om ett år osv. Men det är ändå värt det för jag får vara med om så jävla mycket, herregud can't believe it, och jag skulle ångrat mig för alltid om jag suttit kvar i Sverige.

1 kommentar:

  1. NYA HEADERN ÄR SUPERFIN! bättre än gamla, gilla gilla gilla på den alltså.
    bra fråga: vad gör jag här..

    SvaraRadera