lördag, januari 01, 2011

So this was Christmas..

Jag hade en jättebra jul här, mest tack vare min värdfamilj, de gjorde det bra. För övrigt så var december en jobbig månad, men julen var som sagt bra.
Så, jul i Amerika! Mycket husdekorationer, många kakor o fina presenter som betydde mycket, snö, inget julbord (sakande det inte direkt), familjefeeling, tacksamhet, konstigt att inte vara hemma, kul o annorlunda men inte för annorlunda o roligt beskriver min jul. Alltesammans började med en skype med familjen hemma på julaftons morgon, Kalle Anka tid i Sverige alltså. När jag berättade om det för folk här blev de jätteförvånade o nu inser man hur stört det faktiskt är haha. Julafton var verkligen en vanlig dag, många vuxna jobbade, vår första lediga dag. 
Jag o Zoe, min syster, gymmade o sen åkte vi till mallen för att fixa de sista julklapparna. På kvällen var det kyrkan för the christmas show; jesus födelse i modern tid med superhjältar.. Sen middag med hela släkten o lite presentöppnig. Fick ett armband med en berlock från en av min aunts där det står "I love my family" o hon sa att now you're a part of the family hela grejen var jättevacker! Har haft på mig det ever since :) Betydde verkligen mycket ni vet.

På juldagens morgon väcker min mamma mig o säger att alla sitter nere o väntar. Vår källare är riktigt mysig med en jättelång soffa, brasa (inte äkta, men den ser äkta ut o det kommer värme från den..), stor tv , heltäckningsmatta o nu en julgran, plast då så klart men aa. Så då går jag ner dit o där sitter familjen o väntar. Jättemysig skillnad från våran julafton, alla sitter lite sömniga o osminkade o i pyjamast. Anyways, Zoe delar ut en julklapp till var o en o sen går man runt en o en o öppnar. Fick så himla mycket mer än vad jag trodde! Blev helt överväldigad. Jag fick:
Kläder; en american eagle långarmad, en brewrs t-shirt o en north face jacka(!)

Några julornaments; en snögubbe, ngt från kyrkan´som alla fick, en snögubbe med namnet "Jose" på ahahhahah, som sen står på en s'more! På undersidan står det "xoxo mom and dad 2010", kul att sätta upp den i sverige nästa jul o sist en jordglob som står på två skolböcker. Ar det så här de ser mig?! Tänkte jag men sen sa min mamma " ja vi tänkte att du har rest runt jorden för att komma hit; jorgloben, för att gå på high school; böckerna", så gulligt visst.

 
En build a bear av Zoe, inteallssomjagtanktmig men aa. Nar man trycker på dens hand sager den "Hey Josefine, you'll always have a special place in our hearts and we love you so much.. Love you!" O sen ett par converse av Molly.


Juste först öppnade man varsin julstrumpa, i min var det tuggummi, ett nagellack, ett burt bee's, chilinötter o världens bästa vattenflaska. Köp den om ni ser den, i min skola går alla runt med dem o man behöver inte luta demdet är som ett sugrör, o sen måste man bita så ett hål öpppnas o sen suger man haha.

Ett scrapbooking set

Två fotormar, påden ena står det "memories last a lifetime" o den andra har 25 olika foton som man kan bläddra emellan.

Så, december var som sagt den väsrsta månaden hittills, den hade sina glada stunder o det var aldrig jobbigt påriktigt, jag var bara lite nedstämd ni vet. Tror det är det mörka vädret. Jag kände mest vad gör jag här är dte verkligen värt det. Men jag kom närmare min familj. 

1 kommentar:

  1. vad fina julklappar! Supermkt ju!!! ;) haha inte for att det ar det viktigaste! men anda :P

    SvaraRadera