torsdag, januari 20, 2011

Resor under ditt high school år

Var en grej jag undrade jättemycket över innan jag åkte. Resor under ditt år här är tydligen det som ger mest minnen o det som är roligast.

Jag åker med en organisation som heter AFS, o de samarbetar med ett företag som heter BeloUSA. Med Belo kan man åka till Hawaii (som jag ska), östkusten, västkusten, ett California adventure, New York o lite annat. Ni kan kolla www.belousa.com om ni vill, användarnamnet är AFS2010 o lösenordet: INTERNATIONAL. Annars ordnar min AFS volounteer Steve personligen en resa till New York, med mig o de andra 10 i vår grupp, utan vinstsyfte, så det var bara tur.

Jag tror att oavsett vilken organisation ni åker med kommer det alltid finnas möjlighet att göra resor, de måste tjäna extremt mycket pengar på det, o de vill ju tjäna pengar.
Sen om man har tur reser man lite med värdfamiljen också, de vill visa dig saker o det är vanligt, iaf där jag bor, att göra en flygplansresa per år. Vi åkte till Texas för att fira Thanksgiving där med grandma, det var jättekul. Räkna med att betala resan själv dock. Det vanligaste är att familjen åker någonstans under Spring Break, men under vårt ska min hostsis göra en käkoperation, så vår årsresa var till Texas i November istället.
Det här var det jag undrade mest innan jag åkte, så det är därför jag skriver det!



















Det vi åt här var bland det bästa jag någonsin ätit.

2 kommentarer:

  1. vet du, min organisation suger på det. inga resor! jag tror dock det går om man går in på webbsidan eller något sånt men om man inte fixar sånt så blir det ingen resa så det är typ jättekomplicerat ;)

    SvaraRadera
  2. haha ofta du skriver websidan xD ELIIIN. Gå in på den då haha.. Jag kollar din org nu bara för det <33<3

    SvaraRadera