torsdag, januari 13, 2011

My new schedule

  • Idag gick jag till min councilor för att ändra mitt schema för nästa termin, alla elever har en egen councilor, på min skola har vi fyra stycken, min heter Mr Swittel o han är även footballcoach. Vi kommer bra överens haha. Så man går till sin councilor om man vill "droppa" en klass o istället ha en annan. Jag var inte alls nöjd med mitt schema, som börjar snart, så jag gick till honom o nu ser det ut så här:
1.     English 11 Juniorenglish o den är requred av skolan för utbytesstudenter, det är helt enkelt en vanlig engelskaklass.
2.     Human Realations Det var en av klasserna jag bytte till mig till, man lär sig om avundsjuka (som sägs vara den värsta av sjukdomar), kärlek, vänskap, hur människor är olika eller nåt, kommer inte ihåg. Jag läste i ämnesboken o fastnade för den bara.
3.     Graphic communications and web page design Fortsätter man med hela året, jättekul.
4.     Chef Foods II Jag charmade in mig hos läraren så jag kunde köra tvåan direkt, annars måste man läsa Chef Foods I först o tvåan är mycket roligare o mer avancerad.
5.     Psychology .
6.     Study hall Som håltimme ni vet.
7.     Speech.
Det känns jättefräscht o nytt o ska bli kul att träffa nya människor o göra nya grejer. Nu har jag dessutom inte har tråklektionerna matte o government så det borde bli bra!
  • För exakt fem månader sen spenderade jag min sista kväll i Sverige, för exakt fem månader sen började jag packa o för exakt fem månader sen var den dag jag grät mest i mitt liv. Imorgon är det den 13e januari, jag åkte hit den 13 augusti vilket betyder att jag har varit här halvtid då jag ska vara här tio månader. Har tiden gått snabbt? Nej, men jag tycker aldrig tiden går snabbt, ettan gick inte snabbt, högstadiet gick inte snabbt, den där veckan gick inte snabbt osv, så I guess it's normal. Jag tror också jag kommer komma ihåg december o januari som två bra men lite sega månader. 
En till grej, nu kom jag precis hem från min aunts hårsalong, hon gjorde lila hårextentions på oss, inte så illa som det låter haha, bara en superliten slinga. Imorrn är det nämligen Sarah Strongs day, hon är en sophomore i vår skola som har leukemia, o lila är hennes favoritfärg, så imorrn kommer alla bära lila eller orange, som är leukemifärgen. Nu ska vi äta middag o sen ska en kompis hämta upp mig för att hänga ut haha, vi ska typ kolla på film. 

2 kommentarer:

  1. vet du en sak som är så grymt grymt bra med dig! Du vill ändra ditt schema, du gör det. Du vill ha Chef Food 2 istället för 1, du fixar så det funkar. AH GRYM ÄR DU JU FÖR SJUTTON BUGGAR! haha menade att skriva GUBBAR!
    haha hänga ut. bästa ordet. kommer ha problem i sverige när man inte kan säga hang out!

    SvaraRadera
  2. glömde säga att vad roliga klasser du har nu!! verkar superbra!!

    SvaraRadera