onsdag, januari 19, 2011

Januarilistan

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Josefin
Smeknamn: Josse, Jossan, Josie
Låt som när du är ledsen sörjer till: Fanfanfan av Thåström o 1a gången av Magnus Uggla o Swedish Television av Bigbang.
Beroende av: Minttuggummin o min iphone.
Vad tror folk om dig: Glad o bra på att rita (right Elin? Haha)
Stämmer det: Ja!
Vad får du oftast komplimanger för: Fina kläder, snyggt hår, modig, generös
Vad säger du för att imponera på någon: Jag behöver inte säga ngt. Nä jag vet faktiskt inte.
Hur imponerar man på dig: Man kan skratta åt sig själv
Brukar du skratta för dig själv: Här gör jag det ja
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: ”Hey”, det är en frosh som smsar hela tiden o vill göra the question game
Var bor du: Just nu i Wauwatosa i Wisconsin, annars i Bromma utanför Stockholm
Trivs du där: Mhm, det är amerikanskt med stort a
Äger du några converse: Klart! De kostar 45 dollar här om ngn undrar det.
Sprit, cider, vin eller öl: De i mitten
Brukar du bli för full:
Är du allergisk mot något: Nej
Hur svarar du i mobilen: Vid dolt ’hello?’, om jag inte gillar den säger jag ’hi namn’, så blir man lite överlägsen, annars ’heeeeey how are you?’
Antal timmar sömn inatt: Sex
Brukar du komma i tid: Oftast alltid i sista sekund
När mår du bra: När jag äter nyttigt
När blev du fotad senast: Haha kommer inte ihåg, säkert i helgen med familjen när vi gjorde ngt.
Hur känner du dig nu: Bra..
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, marint eller grått.
Vad tycker du om fötter: Ingenting, eller det blir roligare om man har nagellack.
Vad saknar du: Min familj o trumvirvel mina vänner
Hade du en bra kväll igår: Yes mysmiddag med familjen o sen lite skype med olika personer. Inte familjen dock. Mail är lättare, vi skickar en himla massa mails till varann. Skype vet jag inte om min värdfamilj gillar så mkt.
Favorit dryck på morgonen: Juice, vatten eller te
Rakar du benen: Epilerar
När brukar du oftast gå och lägga dig: 11
Är du blyg: Nej
Sysslar du med någon idrott: Inte just nu men jag ska spela soccer i vår
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja!
Har du spytt offentligt: Haha nej
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Nej vad svårt! A har ingen aning. Jag har tänkt i en minut nu utan ngt svar..
Är du nöjd med ditt liv: Ja
Är du bortskämd: Ja
Vad gör du i morgon: Jag är ledig!
Vad längtar du till: Hawaii. Men jag är bra på att leva i nuet.
Har du bra vänner och äkta vänskap: Det första ja o det andra får vi se när jag kommer hem. Jag hoppas verkligen det
Vad använder du för schampo: Tressemme
Hur gammal är du: 1717171717171717. Jag tror jag är den enda som inte vill fylla 18. Alla låtar.. (abba håkan maggio, ni vet)
Tycker du om någon just nu: Ja! Men inte på det sättet
Gröna eller röda äpplen: Gröna blanka ska det va!
Gillar du golf: Ja
Vilken tid gick du upp idag: 7.30
Har du sovit i din egen säng inatt: Ja
Har du strumpor på dig nu: Jag har mina rosa fluffiga
Är det okej att gråta: Ja! Man ska aldrig hålla inne saker
När grät du senast: Jag har faktiskt inte ens gråtit här. En gång blev det vått i ögat men sen bara nämen vad fan håller jag på med, det kändes jättepatetsikt. Det har aldrig varit såå illa ni vet
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Ge en tredjedel till någon traffickingorganisation (en mot dådå), en tredjedel investeeera o resten shoppa galet för.
Bär du glasögon eller linser: Nej
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej,
Har du piercing: Nej
Vill du gifta dig: Kanske
Vill du ha barn: Ja! Nu här vill jag ha många barn eftersom min mamma här har många systrar o  det är jättekul m alla kusiner runt jul o så. Men eg tror jag jag är en tvåa
Solar du ofta: På sommaren o utomlands
Är du bra på att laga mat: Haha aa
Är du flygrädd: Neej, jag älskar att flyga
Hur vig är du: Jag nuddar marken haha
Är du musikalisk: Neej, en av mina livsfrågor är hur i helvete Majbritt tänkte när hon skrev MVG för mig i nian
Vad dricker du helst när du är törstig: Isfritt Vatten
Vilken är din favoritglass: Choklad eller yoghurt
Tror du på ett liv efter döden? Något sådant
Tycker du om sushi? Yes
Vad äter du helst när du ser på film: Min värdpappas popcorn. Det går inte att sluta äta o man är helt smörig om händerna sen, nice va
Har du tandläkarskräck: Nej
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvälls
Vilken ögonfärg har du: Blågrå
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Nej så mkt experience har jag inte
Biter du på naglarna: Nej
Röker du: Nej
Hur ofta tränar/motionerar du: Olika
Senaste låt du hörde: ”Soul meets body” av Death Cab for Cutie, tröttnar aldrig.

1 kommentar:

  1. jag sa inte du var bra på att rita, gjorde jag? men du har talang för typ design och typ kanske inte måla? men som tex det du gjorde nedan med raketen! :D haha skoja bara du är bra på att rita också :D
    du, jag köpte mina converse för 20 dollar! <3
    love ya

    SvaraRadera