lördag, januari 22, 2011

Bra saker med USA

Heeej o tack för kommentarerna, det värmer. Nu är allt bättre.. Jag tänkte skriva de saker jag gillar med USA.
  • Man kan köpa en sub för $ 3.71. Jag tar alltid 6 inch ham american cheese toasted lettuce green pepper o mustard. Maten är billig överlag, i onsdags åt jag o två kompisar på en jättegod indisk buffe till lunch för $8. Det är en annan kultur här med att äta ute, det är mycket vanligare.
  • Dessa tuggumin, jag köpte ett fyrpack på Sam's, som Martin Olsson, o de är bäst.



  • Heltäckningsmattor. I varje hus.
  • Trevligheten o öppenheten. De flesta människor är trevliga o man kan börja prata med vem som helst. Ibland är det falskt, men det är ändå kul. 
  • VICTORIA'S SECRET! Om ni någon gång åker till USA, gör så här: Gå in med bestämda steg o kaxig blick, direkt när ni kommer in kommer en tjej stå o fråga hur du mår o om du vill ha hjälp. Ja det vill du, o du vill gärna bli mätt, för du är från Europa o där är det andra storlekar. 85 % av personalen är superbitchar så du kan lika gärna vara en själv. När du blivit mätt, det går supersnabbt o de gör det mitt i butiken under din tröja, kommer de fråga vilken sorts bh du vill ha. Antingen säger du en "everyday push up" eller kan du peka ut någon söt du ser i butiken. Sen provar du den o direkt när den är på så kollar du med dem om den passar. Jag lovar er, jag har haft måånga bhar o VS gör de bästa!
  • Billiga magasin o tidningar. 
  • Smsen. Det här är ju väldigt upp till var o en, men i överlag är det mycket mer <33, puss, looove, :), :D, haha :p i svenska sms, här ser man aldrig det, det är jättetöntigt. "Okay I'll se you there. Can't wait.", "I have noo idea", "Yess.", är de tre senaste smsen jag fått, o det känns coolare.
  • Att ha mjukisbyxor i skolan. Under hela min skoltid i Sverige hade jag det en gång (höstterminen i åttan, still do I remember haha) men här har folk, o även jag det hela tiden, det är jätteskönt. Visst ibland klär man upp sig lite men det är inte ofta. Pyjamas i skolan är heller ingen bakåtvändare, men så långt kommer inte jag gå.
  • No. Man kan säga nej om man inte gillar något, o så är det klart, ingen blir sur, om man inte vill göra något ska man ju inte behöva göra det.
  • Tack! Alla säger det hela tiden.
  • Ingen jantelag, här skryter man på. Det kan vara väldigt irriterande ibland, o det var konstigt i början, men nu kör jag med på som bara den. Exempel: Min mamma gör lunch till mig, Zoe o Molly varje dag, o de är väldigt goda o bra. Min kompis Elin sa att hon skulle göra vad som helst för att få en sån lunch varje dag (det är ju sånt man säger), då sa jag det till min mamma en morgon när hon stod o gjorde dem, som ett tacksamhetstecken, hon blev jätteglad. Några dagar senare hade hon en middag för några vänninor o jag går bara in o säger hej till dem innan jag går in på mitt rum. Då säger hon 'säg vad din kompis sa om mina luncher' o blinkar, så jag sa det o hon sitter o ler o alla awwar. Bara en sån grej. Jag har heller aldrig hört 'nej det var för salt', 'det var överkokt' osv när man vad gott det va:ar. You get it?
  • Spolknapparna. Det är spakar på sidan av toaletten så jag gör alltid det med min sko haha.
  • Faktumet att jag sitter här med en lila slinga i mitt hår o turkost nagellack. (Måste förklara hehe: slingan är för att i fredags stöttade alla en Sarah i vår skola som har leukemi o vars favoritförg är lila, o nagellacket kände jag bara för). Men fattar ni, folk bryr sig inte lika mycket?
  • Netflix. Det är en grej man abonerar på, det kostar $2o varje månad o då kopplar man ett program till TVn som har internet o gör att du kan se vilken film du vill när som helst hur mkt som helst. Det är som LoveFilm i Sverige, men man slipper DVDs o brevlådor. Jag har iaf inte hört om det i Sverige.. Annars är Sverige före i tekniken enl mig.
  • På tal om filmer kostar det $5 att gå på bio före kl tre o $9 på kvällen här o biosalongerna är jäättestora o bekväma o man kan gå mellan salongerna också.
Det var vad jag kom på nu! Finns säkert tusen grejer till.

1 kommentar:

  1. Musiс for tantric mаssage by Ѕteve Halpeгn on Pаradigm.
    Therе аre ѕeveral other instructors at thе Y who teach Aveгage the abdomen that fеel tеnse,
    hоld thesе aгeаs a few more mοments.
    Spell you can find jobs аt the many franсhiseѕ the сonsistency, energetiсally, but likewіse eaѕes ѕtrain and muscularity tеnsеness and іmprovеs
    circulation.

    Feel free to visіt my web sitе - erotic massage
    My web site: tantric Massage london

    SvaraRadera