måndag, december 13, 2010

Svar (hehehehehe jag svarar på frågor på min blogg)


Lever jag den amerikanska drömmen? Vad är den amerikanska drömmen? Kärt folk. Gott folk. High school year är inte som i katalogerna. Det är inte som i bloggarna. Låt er inte luras, snälla ni. High school year är stört. Man åker till ett annat land, flyttar in i någon familj man aldrig träffat förrut och börjar i en ny skola där man inte känner någon, varför? Ibland undrar jag det. För en stund sen satt jag här med min keps o kollade in i min webcam o det kom en liten tår. Ibland känner jag mig för gammal för det här. Det här är verkligen inte som jag trodde heller, usch nej. Allt är annorlunda, o det går inte att beskriva. Jag är rädd ganska ofta, rädd att jag ska bli homesick, och rädd att tiden kommer ha stått stilla när jag kommer hem (eller vill jag kanske det?) o att jag kommer sakna allt det här. Eh aa. Allt är ganska sjukt.









Men heejsan, lust att ses? Jag älskar att träffa andra svenskar haha, shit kontakten man får med dem är stark vill jag säga. Jag hade tur, jag fick ta över min värdsysters gamla mobil när hon fick en Blackberry. Jag hade tur2 när jag fick ingå i deras "plan", en familjeplan som innebär att du får smsa o ringa hur mkt du vill o jag behöver inte betala något för man kan vara typ sex pers i den o betalar en totalsumma vilket betyder att de varken tjänar eller förlorar något om jag är med. Dock hade jag otur när det igår kom vatten på den o den gick sönder. Men för att du ska få ut ngt av det: US Celluar! Betala inte mer än $20 för fritt sms o samtal/ månad o $40 för fria sms, samtal o internet/månad. Alla mobiler är bra, om du kan välja, välj en med tagentbord så du kan smsa svenska kompisar lättare ;)








Tack! Ja de blev väldigt glada o kramade mig hade some tears in their eyes, men systrarna var lite wtf fucking smörare, hehe.



















Nej det är inte mitt fel attminasystrarbråkar, jag vet det nu eller nåt. Men det är väldigt obekvämt o jag känner mig i vägen o vet inte vad jag ska göra o jag blir så arg för desägersåelakagrejer.






Jag pluggar aldrig, till matten jag gör iof oftast läxorna, det gör jag till engelskan också, och till APPn, men att plugga i svensk natur(haha)benämmning gör jag inte. Nu kan ni lära er om betyg: Jag har 3.39 o 4.0 är det mesta o motsvarar vårat 320 poäng. Har man ett GPA över 3.3 har man makat en sk. Honor Roll o då får man en lapp på sitt skåp. Det är 30 % av min skola som har en lapp på sitt skåp. Amerikansk skola är kaos o regeringen har panik.

Om ni nu eller om två år har någon fråga eller så så kan ni bara kommentera, jag svarar så bra jag kan hiihi.

2 kommentarer:

  1. gud, deras skolsystem ar verkligen kaos. alla suger ju!! kul med sa mkt uppdatering sotis

    SvaraRadera
  2. "Ibland känner jag mig för gammal för det här." Know the feeling, det blir kämpigt i längden att ha så galeeeet mycket omogna amerikaner runt sig. Men vad bra att jag pratar som om jag fortfarande är i USA.. gaaaah. Sakna.

    SvaraRadera