onsdag, november 03, 2010

November redan?!

Har redan varit här i en evighet o jag säger inte att det går snabbt för det gör det inte, men det är ändå sjukt att det redan är november.. Haha. Börjar vi kallare nu också, har köpt ett par uggs, det blev de klassiska, de kostar 180 dollar= 1260 kr o i Sverige är det ju markant dyrare! o då de är så bra o håller bra funderar jag på att köpa mer.. We'll see about that. 
Älskar internetshopping, detta kom typ två dagar efter jag beställt det.
Skolan är så himla trååkig nu. Känner mig understimulerad, o visst jag skulle absolut kunna plugga mer men jag ser ingen anledning, så det är mitt eget problem. Det är iallafall kul att jobba för yearbooken! Tycker vi borde införa det i Sverige sen faktsikt. Jättekul, jag får välja bilder på folk o sen fixa designen o intervjua dem, o de är alltid så glada o excited för att få vara med.. Haha.

Igår var det guvernörsval i hela USA, värsta grejen iaf här. Vi känner republikankandidaten, eller snarare Guvernören i denna stat idag, hann vann, så vi var på hans valvaksfest typ. Kommer nog komma ihåg det länge. Precis som på film TV med deras tal o buanden när de andra får procent.
Så han som pratar är Scott Walker, o bakom står hans fru
o två barn som går i vår skola. Vi stog liksom bakom allt, där
kortet är tagiet ifrån o var med på alla kort :):)
Så jag är ganska insatt i amerikansk politik, alla här är det o spec min familj o värdpappa. Haha skillnad från hemma. Är sån skillnad på hemma o hemma, nä men på min familjer här o i Sverige, från vad jag är med om, här kommer mamman o hämtar efter skolan, man sätter sig vid köksbordet o gör sina läxor med syystrarna, oftast ställer hon fram popcorn eller brownies medans -.- sen vid halv fem(!) kommer pappans inrullandes med bilen, man småpratar lite, om dagen, händelser o så, sen senare är det oftast något speciellt som händer, igår var det politikgrejen, idag har min tennis en "banquet", en awards middag typ som alla går på. Kul med variation.

2 kommentarer:

  1. I AM SO SORRY att jag har glomt att kommentera! jag laser och tanker massa men glommer att kommentera. se upp med vart dina pengar gar! ;))
    och jag vet! redan novembeR!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet!!! Fr.o.m. Nu ska jag vara jättesnål med allting verkligen. Inte för att jag köpt så mkt men smågrejer liksom. Hatar det. Oh well fro
    Nu:D

    SvaraRadera