söndag, november 07, 2010

Alla amerikanare är så sociala!

Okej anonym.. Du är ute i god tid, det är bra antar jag men tänk på att leva i nuet också de två år du har kvar, roliga år ;) Två, asbra att åka efter ettan, jag är så för det, annars kommer du känna dig alldeles för gammal! Om du som läser går i tvåan nu o ändå vill göra ngt, kör på college istället! Men, för att svara på din fråga, det är inte alls svårt att komma in i det nya, bara du väljer att se positivt på saker o är öppen för nya grejer! Din andra fråga; om amerikanare är sociala är sjuk svår..

är amerikanare sociala
Hm, ja, nej, ja. Typ så. De flesta är sociala. Alla vuxna jag har träffat, alla, är extremt sociala o inte en enda gång har det blivit en oskön paus, de har alltid någon fråga o de berättar grejer som bara den. Yngre människor kan ibland vara mer på sin edge o inte lika sociala men mycket mer än svenskar i genomsnitt. Det är väldigt skönt att folk pratar o allt är alltid väldigt trevligt, man pratar mest om trevliga saker, o undviker jobbiga. Det som då är det negativa med det här är falskheten. Menar de verkligen vad de säger? Kan man lita på dem? De är falskare o det är svårt att få "riktiga" vänner som man kan lita på till hundra, oj vad skit de snackar min syster o hennes vänner. Gud vad jag blowar off här haha, amerikanare är sociala o det är jättekul o det var en av anledningen att jag åkte hit. 
En grej till som jag gillar är att alla accepteras. Det där låter ju som det kommer från ngn hard core emo som folk äntligen pratar med, men man skäms inte över sina föräldrar tillexempel. Exempelsituation: Footballgame, hela skolan är där (ja, det är precis som filmerna) o du står med dina kompisar o en massa andra på läktaren o där nere i gången kommer helt plötsligt dina föräldrar gåendes som har varit o köpt korv: HI MOM AND DAD!!!! skriker barnet o hey there! svarar föräldrarna o vinkar glatt tillbaka. I like it. Hoppas det hjälpte lite o lycka till med ditt år!

1 kommentar:

  1. mkt bra svar!! jag maste bara saga det har, haller folk pa och snackar om "jerking" dar du bor? det ar en dans som var popular typ forra sommarn!

    SvaraRadera