lördag, oktober 16, 2010

Äntligen händer det grejer

Så igår var det ingen skola, jag på på en så himla inspirerande journalist convention, amerikanare kan övertyga kan jag meddela, jag gick ut där med en superbestämd uppfattning om att jag nu ska bli journalist! Skriver mer om det sen, men jag kände bara hur det klickade. Sen på kvällen hade min brasilianska tjejkompis Bruna party, har säkert sagt det förut men det är utbytesstudenterna man ska hänga med! Sköna utåtriktade, modiga, internationella männinskor. Sen sleep in idag, gick upp vid tio o gjorde scones, sen kollade jag tre hela episodes av Gossip Girl, kolla in cwtv.com, grym att kolla det på. Så himla härligt att bara ligga i sängen o kolla det. 
Nu om några minuter rullar GABRIELLA BJÖRNSSON in här med hennes värdsyster, de bor bara två timmar härifrån o Gabi är "so bored and tired of that fucking cheese" som vårt härliga Wisconsin är känt för så det ska bli kul, tänkte att vi först kunde checka in Milwaukees shopping o sen dra till mallen, tror mer på den. Kollade in en massa shoppingguider o för Milwaukee var det en läderaffär o ett charkuteri som toppade listorna som var halvklara, en amerikansk "stad"  i ett nötskal. Nu när jag kollat GG har jag insett att New York o kustplacen runt om USA o själva kärnan i USA, där jag är, är som två totalt olika länder. Bara så ni vet.
Kvällens planer är inte spikade än, nu ser det ut som om vi har två alternativ..:) 

1 kommentar:

  1. Vad kul att det hander grejer. Sjalv har jag haft en ganska handelselos helg :( haha puuss

    SvaraRadera