måndag, september 20, 2010

Och jag har sett amerikansk fotboll

Även idag gick vi upp tidigt, idag för att åka upp till Green Bay o se Packers spela. En läskig grej hände på vägen på väg dit; Vi kör o min syster berättar precis för mig "Oh over there you have Green Bay, it's really beautiful, and oh there's a submarine, and omg it's yellow haha" TVÄRNIT! Min pappa bromsar in sådär supersnabbt o under nästa sekund av våra liv ser vi hur de tre bilarna framför oss kraschar in i varndra o bildelar flyger åt alla håll, en dörr bara flängdes upp.
Killen som körde bilen längst bak, i vår ålder, kommer efter ett tag ut helt chockad o gråtandes, han var en sån som man inte ser gråta ofta, som tur var skadades ingen allvarligt men det var den första bilolyckan jag sett o aa, är inte jättetaggad på att fixa körkort nu. Superläskigt.

Okej vi åker vidare o det är helt sjukt hur intense alla är, Packers topp till tå alltså, men det är lite gulligt. Lambo Field, arenan, var sjukt stor o det var kul att se ett äkta game liksom men football är inte riktigt min grej fattar inte vad de håller på med, baseball tycker jag är roligare o hallå, Yankees är baseball.
Soccer spelas 2 gånger 45 min o football 4 gånger 15 min men tro inte att det tog en timme, vi satt där i tre (jävla) timmar så varje kvart var 45 min, så mkt väntan.


Men jag är ändå tacksam att jag fick se det o det är ju verkligen inte bara själva spelet som räknas, allt är som en show runtomkring, gamla spelare kommer in, hotdog race, tre i publiken fick prova att fånga en boll osv. o så och musiken. Sen sov vi i bilen påväg hem o åkte direkt till en familydinner. En av mina aunties där är ihop med en kille, han jag berättade om som varit i hela världen o älskade Aspen o var riktigt cool? Hans mamma var iaf där o besökte o hon var så himla intressant! Föddes 1928 i Egypten av grekiska föräldrar, bodde där till 56, på Grekland under somrarna, sen flyttade hon o hennes nya fam till Saudiarabien i bodde där i tio år o sen 1969 flyttade hon till Kansas o sen dess har hon bott här i detta land. Förutom det har hon nästan besökt hela världen. Ingen förutom jag där intresseade sig för henne, alla andra pratade sport eller kläder, men jag tyckte det var så vackert när hon berättade. Egypten, det var en helt annan värld då, som Beirut ni vet, livlig o roligt o sen kom kriget. Hon trivs i USA men saknar den Europeiska mentaliteten eller vad det va. Kan förstå henne, allt här är lite på ytan så.. Inte för att jag är jättedjup haha men ni fattar.
Jag frågade henne var hennes favvställen var här o hon bara på sin grekiska accent engelska "Anywhere where the the ocean is, anywhere". Vet inte men hon var så häftig.

2 kommentarer:

  1. oh guud vad läskigt med bilolyckan! tänk om det hade varit du! jag började typ gråta när jag läste det där.
    men shiit vad ballt med football! jag vill också och jag tycker hon verkar vara så himla intressant. du borde skriva en bok om männsikor du möter typ för jag tycker att du berättar så himlabra om personer du tyckte var intressanta! <3

    SvaraRadera
  2. jaa verkligen min pappa smsar mkt när han kör bil o tänk om han gjort det precis då . ödet är sjukt läskigt men ändå underbart.

    jaa det var coolt men mer kul att ha gjort än att ha varit där du vet

    mm men hon var helt underbar, haha aa kanske det , jag gillar att skriva hihoo. du har ju också en del dramadrama du kan tjöta om!

    SvaraRadera