fredag, september 17, 2010

Köttbullar!

Gjorde jag igår till min fam, första gången jag lagade mat där, var lite nervöst haha. Okej tänkte ta bilder steg för steg så ni kan göra det same men kändes lite töntvarning att ta bilder när man lagade maten så det blev bara en, men here we go:
Köttbullar med amerikanska ingredienser
Köttbullar: Smula sönder vitt bröd o häll på lite half & half, grädde typ. Salt peppar o två ägg. Blanda ner köttfärs o rulla bollar, in i ugnen i 400 grader i typ 30 min eller tills de precis inte är rosa inside.

Potatismos: Skala o dela potatisar i mindre bitar o koka dem med lite salt, mosa dem men lite bitar ska vara kvar o häll på en blandning av smör, mjölk o fyra äggulor samt salt o peppar o några korn muskot, nutmeg.

Gravy, brunsås: Smält lite smör, häll på lite mjöl, sen lite grädde o mjölk, salt, peppar o soja o låt det koka upp, men det bränns lätt.

Servera med ärtor o gul lök som du skär i ringar o steker långsamt. Tadaa!

Vad de tyckte? Mamman: Fabilous! Fabilous! Syster: I really like it!! Pappan: It was goood.Jag tyckte det blev jättegott verkligen men de verkade inte direkt jätteimponerade. Eller jo, jag kommer göra det på nästa family dinner men aa.



2 kommentarer:

  1. Hahah måste prova det! Du måste ju göra kåldolmar ngn gång ocksså xD

    SvaraRadera
  2. hahaha skulle inte tro det va. nämen svenska pannkakor är nog nästa på listan!

    SvaraRadera