fredag, september 10, 2010

Experience is not what happens to you. It's what you do with what happens to you.

Tänkte berätta lite om det här med läxor. Tänkte ju innan jag skulle åka att det här skulle bli ett litet viloår då jag har kört hårt i skolan innan. Men det går inte. O jag läser andra bloggar, och håller med dem när de säger "Ahhh, jag typ dör i läxor, så himla jobbigt". Om jag då skulle sitta hemma i Sverige o läsa det skulle jag bara men hallå ta det lugnt med dem då, gör typ lite. Vi är ju vana vid läs sida 26-34 i biologiboken som läxa. Helt annorlunda här, anttingen gör man läxan eller inte, ett eller noll. Till exempel, läxorna jag har till imorgon, från idag:
Matte: Vi ska ha ett mathquiz , ett förhör typ o det är ju lite så med matte; antingen fattar man det eller inte o man kan inte direkt slacka för det byggs ju hela tiden på.
Eng: Vi ska skriva en uppsats om man mest känner sig som en cube eller en ball. Då behöver man ju iof inte göra sitt bästa, men det ska vara två sidor dataskriven text, så..
Digital Imagery: Vi ska ta med oss 50 bilder till lektionen, tio vardera av People, Animals, Patterns, Objects, Places.
American Public Policy: Vi ska ha ett nyhetskryss typ på tio artiklar vi fått.
Journ writ: Jag ska göra en intervju med en av skolans lärare imorgon så frågor ska vara klara, sen ska allt lämnas in på måndag.

Haha, det är inte så att jag klagar, mer att jag inte trodde det skulle vara så här.

Efter skolan idag skippade jag tennisen och gick på yearbookmötet istället. Det kommer anordnas en journalistresa till Kansas som är väldigt popaulär o jag vill så gärna åka, $350 mamma pappa? Efter det var det första Amnesty International mötet, jag är med nu! Vi gjorde armband med gröna o vita kulor, som vi sen ska sälja för tio kronor typ som ska gå till ngn flu eller nåt i Pakistan, som jag sa förut, volontärgrejer som det är jättestort här, så jag träffade många roliga männiksor där. Nu börjar lääxorna puss okram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar