fredag, september 17, 2010

ARG!

Jag blir så arg när man läser andra bloggar o de bara "Åhhh allt är så himla superbra o jag älskar skolan, haha! Jag har träffat jätteroliga kompisar o jag älskar verkligen min familj, de är underbara. Hahahaha idag frågade en kille i skolan mig om vi pratar svenska i sverige? hallå?! hahaha . Jag saknar er där hemma, men alltsås jag har det jättebra här! Måste gå nu  pussss"
Det är så himla falskt. Dessa år är så glamoriserade. Som om de är jätteroliga hela tiden. Jag säger inte att jag inte trivs, för det gör jag, och jag säger inte att jag ångrar att jag åkte, för det gör jag inte. Och jag tror verkligen att det är är en bra upplevelse, jag känner redan nu hur jag har förändrats, positivt. Men, tro inte att det är så kul hela tiden. Ibland undrar jag vad jag gör här.

Okej, min teori:
Människan är som en svamp. En såndär tvättsvamp som finns i haven som man kan köpa på marknader, en sån med hål i. Beroende på hur man hade det i Sverige, har man fyllt dens hål olika. Har man det bra o är tillfredställd med det mesta där hemma är man relativt välfylld o kan inte suga åt sig så mkt annat när man kommer hit. Jag känner att jag är det o visst jag älskar att vara här o utforska nya grejer, träffa nya männiksor o lalala men aa. Vet inte riktigt var jag vill komma, men lite att männiksor från någon liten håla som hade det halvbra förut o nu kommer hit bara wow! Det är sent o jag flummar på, hatar det ordet, men det är lite "ahaa nu har jag sett usa, i like it , vad händer nu?"

3 kommentarer:

  1. Fast josse.. Jag tror du Har fel. För jag trivs så sjukligt bra att enda anledningen till att jag undrar vad jag gör här är För att jag inte fattar hur jag ska kunna säga hejdå till alla sen.

    Jag är bara så otroligt lycklig här, alla är så mycket vänligare!


    Berätta om din syster !!!!

    SvaraRadera
  2. jag tror faktiskt också att det många har det sjutk sjukt bra sitt utbytesår. Men det är nog ganska många som har det lite halvbra också. LOVE

    SvaraRadera
  3. haha JAG VET jag hade fel, det var bara att jag var så trött på alla dåliga blogggar men det är ingen ursäkt haha

    SvaraRadera