måndag, augusti 30, 2010

Fejkfejkfejk!!!

Mitt namn är Martina Eriksson, jag är snart 19 år och jag har det så himla bra här så jag tänkte att jag kunde dela med mig lite av hur livet som utbytesstudent i USA kan se ut.

När jag klev av planet på Lacross flygplats så kände jag genast att det här året kommer bli så himla bra! Min värdfamilj, David 56 och Katelyn 16, mötte mig med kramar, blommor och ballonger och jag kände mig genast väldigt välkommen. Utsikten var bland de vackraste jag någonsin har sett, vi åkte längs med Mississippi hem och allting var så grönt och fint. Sedan jag fick min placering hade jag tänkt på Wisconsin som torrt och grått men det här var dess raka motsats. Efter en timma nådde vi vår lilla stad Viroquia som har 4000 invånare, allting var så mysigt och jag gillade stället från första början. Jag blev jätteimponerad av huset som är ett stort brunt tegelhus med fler rum än vad jag kan räkna. Deras söta lilla vita hund kom och mötte mig vid dörröppningen och senare fick jag också veta att vi hade två katter.
Min värdsyster och jag fann varandra direkt, vi har samma intressen, lyssnar på samma musik och vi känner oss helt enkelt som systrar. Alla grannar kom över med presenter och pajer som de hade bakat och allting kändes hur bra som helst. Jag gick och lade mig tidigt den kvällen, jag var helt utmattad av allt flygande. Men jag vaknade jättetidigt på morgonen efter, jag var alldeles för taggad för att sova, nu ville jag se staden och möta Katelyns kompisar och pojkvän.

Måste bara klargöra en sak, det är inte alls sådär!! Alltså det är asbra o så men det där är så himla påytanfalskt. Har inte hört om ngn som hade det så, hon skriver bara för att få poäng eller shit. ORIMLIGT!!

4 kommentarer:

  1. det har du rätt i! det är tufft, fast det är bra samtidigt! Och ja, skype är bra!! =)

    SvaraRadera
  2. Vem hade skrivit det där? :D

    SvaraRadera
  3. Martina Eriksson?? Haha nä men det hittade jag på sts's hemsida. jag sökte på utbytesstudent blogg på google o då kom den upp. Eller våddå håller du med elin, avr det så? xD

    SvaraRadera
  4. hehe, det kostar typ 45 kronor för en flaska.. :) älskar dig ;) <3

    SvaraRadera