måndag, augusti 30, 2010

Fammilyy

Sådär, kom precis hem från en kvällsprommis med min mamma o hunden, hatar att gå o lägga mig när man precis har ätit. Innan var vi på sundaydinner hos mina grandparents. Vet inte om det bara är min family i Sverige som inte ses så ofta men här träffas hela släkten som sagt varje sön o det är suppanaajs. Alla droppar in lite hipp som happ o sätter sig på verandan. Alla tar med sig ngt, vi hade ngr avokados så vi gjorde en guaclemole o bringade med lite nachos. Ngn annan hade gjort lemonad, en tredje tog med sig en paj o nästa grönsaker med dipp o sen tog vi med oss en sallad som vi åt med granddads berömda salladsdressing. Sen sitter man där, pratar lite, ngn tänder grillen, man käkar o allt är trevligt som bara den. Haha pajerna.. En var en köpt med ett sånt bastant pajskal ni vet, o fyllningen bestod av sylt! Typ blåbärssylt o gele o det var typ tio cm av den, supersött. Sen nästa paj, den "hemmagjorda" var konserverade körsbär, sliskiga saker, o en färdigköpt pajmix på toppen. Förlåtmenjaghatarsånmat. Amerikanskt o jättetrevligt iaf. Min mamma har tre systrar o en bror o alla dem har barn o en av dem, Sandra, kommer gå Senior med mig, asskön o rolig tjej.

Innan det? Ni vill väl veta, hoho? Ice cream socal! Så himla sjukt, det var jag o min familj som hostade det hela, sen kom en tjej från Schweiz o hennes värdfamilj, hon kmr gå i samma skola som mig. Hon vill åka hem. O sen en från Tyskland, sommer kmr gå west, med hennes familj. Enough? Absolut inte, det var tre liasons med deras familjer, en till var o en av oss, som vi ska ringa en gång i månaden o prata om hur allt är o fika lite med ibland. De är helt "vanliga" människor som typ hade ngn student för några år sen. Min heter Tammy o hon hade med sin son o hans kompis(?) som båda är seniors i min skola. Sen hade vi en volonteer som bara var där för att presentera sig, o om man behöver hjälp kan man ringa henne. Sen var det en borders(typ), en kvinna som lite höll i allt. Och innan den här baletten var vi som sagt i kyrkan. Juste, jag träffade en tjej som var liasondotter till tjejen fr Schweiz, Leah, som också kommer vara senior på min skola, teatertjej, nu är jag jättesugen på att gå med i teaterklubben här, superstor o det är superstort här. Dock inte som player, är ju inte direkt ngn teaterapa men som fixar dräkter, smink, kulisser, ger rekvesita till dem innan de går ut på scen, ni fattar, vore inte det jättekul?? En till grej, träffade en av pojkvännerna till min mammas systrar som har varit ÖVERALLT i hela världen, alla alps i Europa, bott överallt, ascool kille. Föddes i Grekland, bodde där ett tag, sen i Tyskland, sen i England, sen i USA, älskar att resa. Han sa att amerikansk skidåkning var så mkt grymmare än alperna. Det blir alltid isigt i alperna, de som jobbar där är otrevliga, snön kan vara kass, medans i Colerado o så är backarna bokstavligt talat manikyrerade, ingen is förekommer, puder!, ramlar man får man hjälp utan att få hem en räkning graande sen. JAG VILL TILL ASPEN!!

Okej några bilder mes cheris:
Givetvis bar alla namnlappar

Nöttoppingen till glassen innehöll inte ens nötter..

Chokladsås som man hällde på..

som sen stelnade! (andra nötter här) Hur coolt?


Godnattpuss alla!

3 kommentarer:

  1. OMG! din familj verkar laga god mat! :D
    jag dreglar typ när jag ser chokladsåsen och glassen där!

    SvaraRadera
  2. haha nja laga vet jag inte men visst de har god mat men vet inte om det är positivt dock.............. har mina bra uddies till frukost, älskar dem!

    SvaraRadera