onsdag, september 01, 2010

Bonfire!

Bonfire=lägereld.
Kom precis hem från en sådan, så mitt hår smells eld nu. Det var en tjej från tennisen som frågade om jag ville komma, jättebra för nu kommer jag känna igen några ansikten imorgon första skoldagen! Det var bara seniors där så det var ju treevlans :) En grej jag verkligen tänkt på är att man måste vara sjukt öppen här. Man kan inte bara sitta o le o tro att alla ska komma till en.. Tro att amerikanare är sociala o jätteintresserade av en. Man måste skratta med, fråga grejer, berätta saker, ni fattar. Vara öppen o social som man säger. Om man berättar saker ska det helst ska det vara bra grejer om USA, det älskar dem. Men det är inte så svårt att hitta, detta land är bra på mkt! Jag gillar det, man sittter typ 20 pers runt en eld i ngns trädgård, den som har den har köpt chips, marshmellows o cupcakes, läsk finns i varenda kyl här. Cupcaksen, fick inspiration där, de var som marängsmet på toppen, smarrigt värre. Så pratar man, o alla är trevliga o det är bara så bra liksom. En var sjukt lik Anna, måste ta kort nästa gång. 
Innan det var det ett soccergame som alla var på o hejade på vårt lag Raiders. Jag var inte där för vi kollade på min siista Zoes volleyboll, gud vad de korta shortsen är grosse på vissa.. Hon fyllde 17 idag o jag köpte Ralph Lauren Romance till henne, hon ville ha den o jag kände att jag ville köpa den  för hon är gullig mot mig o berättar o förklarar grejer.

I den första bilden ser ni hela paketet, en stor parfym, en hair mist, o en kräm. För 82 dollar, kändes dyrt i början, men det är ju typ 560 kr o hon är som sagt värd det. Det som är kul är att den jag köpte den av lade till en liten parfymroller att ha i väskan, värd 20 dollar gratis, I take that one säger jag. Plus en massa samples, love it, tröttnar så snabbt. Shopping in the U.S.A. är niiiice.
Andra bilden, tänkte köra på påsvarianten o lägga in väskan i Bostonstore påsen, men nepp, mamman kom in med en happybirthdaypåse, ett twilight musikkort o silkespapper. Aaa.

Okej, imorrn är alltså första dagen av det som jag är här för, High School. Har varit här i två veckor nu o kommer skriva ett inlägg senare om det var bra eller dåligt att vara här lång tid innan. Well, wish me luck!

2 kommentarer:

  1. blev hon glad då?? :D vad fint fint, och jag önskar dig all lycka till i skolan imorrn!

    SvaraRadera
  2. m hon blev glad men det va inte värsta reaktionen du vet , som man kunde vänta sig, men direkt efter i bilen m mamman sa mamman att ojojoj vad hon blev glad typ att hon inte visar det så mkt.. hoppas verkligen hon blev det tänk annars vad jag skulle kunna göra för 82 dollar liksom..

    SvaraRadera