torsdag, augusti 26, 2010

Baseball

Till slut kom jag o Molly iväg till baseballgamet på Miller Park, det var Brewers som mötte LA. Pappan jobbar ju med dem o Packers så de hade en svit vi var i. Där fanns det brust eller nåt, KORV! Supergott.
Nu vet jag hur baseball går till, det är ascoolt, låt mig berätta:

En kastare, pitcher??, kastar en liten boll stenhårt till hans motståndare...

Som då ska slå bollen med sitt baseballträ. Bakom honom sitter en kille lite lagom skönt o fångar sin medspelares boll om motståndaren framför honom missar, det händer ganska ofta. Bakom honom står deras coach o skriker o tror han fyller en viktig uppgift, vilket han enl mig inte gör.

Okej, målet är dessa homeruns, som sker dår slåaren slår bollen jättejättelångt till en blå stor vägg på andra sidan o skringer ett varv runt planen. Då får man en poäng.
Lite som brännboll alltså, försökte förklara vad det var vi gjorde på gympan i fyran men ingen fattade ngt. New York Yankees är baseball o inte basket som jag trodde.

Såhär ser hela planen ut. Det går runt killar o säljer grejer hela tiden o det är asbra stämmning ni vet.
Noticera ölen, tout le temps denna öl. Milwaukee har ju ett eget bryggeri o alla dricker av det, amerikanskt! Man stöttar varandra. Finns Miller Lite, bilden, med bara 64 kalorier, och debn andra kända är Miller High Life, som sägs vara ölens champagne. Yes, så nu vet ni det.

Sen var det några i vår svit (suit på eng iaf) som skulle gifta sig, så de bjöd alla på tårta, eller ngt liknande. Den var sådär äckligt god, man tönker att man smakar den för det är kul. Sen tar man en till, sen en sista, ehm en till, o så. Jag åt 1/3.



Sen så hälsar man ju på alla. Pappan presenterar oss inför alla han någonsin träffat o då är det bara att le o hiiii nice to meet you o se vad han har att berätta om Sverige, pappan säger ju att jag är därifrån.
Av en kille som han kände i den andra sviten fick vi cookies, varma var de och aa.


Molly o jag! Hon är rätt gullig ändå. :):) Snart om jag lyckas kommer en video, den har laddat i typ 42 min men om det funkar kan ni räkna med videos i fortsättningen!

3 kommentarer:

  1. omg vad du ser solbränd ut!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken söööt bild!! Och ja verkligen Elin:) josse har du legat och pressat? Hihi. Pussss

    SvaraRadera
  3. guuuud vilken söt bild!!!!!!!!!! ååååå jag vill se mer bilder på dig!

    SvaraRadera